آرشیو یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۷۲
شهرستان ها
۱۱

5 هزار شهید دفاع مقدس اصفهان دانش آموز بودند

اصفهان- خبرنگار کیهان:

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان اصفهان گفت: استان اصفهان در دوران دفاع مقدس 23 هزار و 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که از این تعداد، 25 درصد یعنی 5 هزار و 500 نفر از آنها دانش آموز بودند.

«سرهنگ عباس وزیری» با بیان اینکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس 230 هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرد افزود: 20 درصد آنها یعنی 36 هزار نفر از این شهدا را دانش آموزان تشکیل می دهند. همچنین 550 هزار دانش آموز از سراسر کشور به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند که از این تعداد، 36 هزار نفر شهید، 2 هزار و 850 جانباز و نزدیک به 2 هزار و 500 نفر آزاده هستند.

وی اضافه کرد: 64 هزار نفر از دانش آموزان اصفهانی پایه دوم متوسطه در سال جاری به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند و طبق برنامه ریزی های انجام شده، 32 هزار دانش آموز پسر از 15 مهر تا 15 آذر و حدود 32 هزار دانش آموز دختر سال دوم متوسطه نیز از 25 دی ماه تا 15 اسفند به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد.

وی افزود: نزدیک به 200 هزار نفر روز دانش آموزان مقطع متوسطه و راهنمایی استان اصفهان تابستان امسال در عرصه زیباسازی مدارس و فعالیت ها و برنامه های تقویتی علمی و مشاوره ای حضور پیدا کردند و در اردوهای جهادی هم تعدادی از دانش آموزان و فرهنگیان به مناطق مختلف اعزام می شوند.