آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۷۴۴۱
فرهنگی
۱۹

مایکل مور، مستندساز آمریکایی: اوباما بیشترین پول را از وال استریت به جیب زده است

«مایکل مور»، مستندساز جنجال برانگیز آمریکا، ضمن انتقاد از عملکرد اوباما در جریان اعتراضات مردمی وال استریت گفت: اوباما از وال استریت و بانک های آن به منظور پیروزی در انتخابات بیشتر از هر زمان دیگری پول به جیب زده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ریل کلیر پولتیک، «مایکل مور»، مستند ساز جنجال برانگیز آمریکا که خود پیش از این یکی از طرفداران اوباما بوده، طی چند ماه اخیر بالاخص در جریان اعتراضات مردمی وال استریت، نسبت به عملکرد اوباما انتقادهای فروانی داشته است. «مایکل مور» که پیش از این نیز گفته بود که عملکرد اوباما به شدت او را ناامید کرده و از او خواسته بود تا مردم مدارا کند، این بار عصبانی تر از گذشته اوباما را مرد وال استریت نامیده است. مور در این باره گفت: وال استریت مرد خود را دارد و نام او «باراک اوباما» ست.وی افزود: اوباما هم اکنون که به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک تر می شودیم، بیش از هر زمان دیگر از وال استریت و بانک هایش پول به جیب زده است، می خواهم بپرسم چرا با آنها همکاری می کند؟ چرا این پول را گرفته است؟ آنها در قبال پولی که به او داده اند در دوره دوم ریاست جمهوری از او چه می خواهند؟

مور در پایان خطاب به اوباما گفت: رئیس جمهور اوباما! ما مردم به تو نیاز داریم تا پایمان را بروی گلوی آنها (سرمایه داران وال استریت) بگذاریم، تو باید به آنها لعنت بفرستی و بگویی این مردم ایالات متحده آمریکا هستند و من از مردم قشر کارگر این کشور دزدی نمی کنم. این روشی است که اوباما باید در پیش بگیرد.