آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۷۴۴۱
حرف روز
۷

طیف جدید اصلاح طلبان

احتمال داده می شود برخی از نیروهای اصلاح طلب در انتخابات آینده در قالب یک طیف جدید و با رعایت یک فاصله از رهبران و لیدر های جریان اصلاح طلبی وارد عرصه شوند. این افراد به وضع موجود انتقاد خواهند داشت.آنان در آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و ادعای حرکت در چارچوب نظام را خواهند داشت.به هر حال طیفی از

اصلاح طلبان معتقد به نظام،هر چه سریع تر باید موضع خود را نسبت به ساختار شکنان جریان اصلاح طلبی مشخص کنند.متاسفانه به واس طه عملکرد قاطبه رهبران اصلاح طلب برچسب ساختار شکنی بر روی کل این جریان خورده است. این جریان باید این برچسب را از روی خود بردارد. جرم نسبت به برخی از سران اصلاح طلبان محرز شده اما نسبت به عموم جریان اصلاحات ابهام و سوءتفاهمی وجود دارد که باید آن را برطرف کنند.

اصلاح طلبی یک جریان اجتماعی است که پایگاه اجتماعی نیز دارد.افرادی که ساختار شکنی کرده اند و این مورد را چندین بار تکرار کرده و از خطوط قرمز عبور کرده اند،به پایان عمر سیاسی خود رسیده اند،اما در عین حال جریان اصلاح طلب، یک طیف گسترده سیاسی است و در میان آنها افراد پایبند به نظام و انقلاب و قانون اساسی و خط امام و رهبری وجود دارد که باید با تبری جستن از ساختار شکنان برای حضور در صحنه اعلام آمادگی کنند.توقع جدی ای که در مورد این دسته از اصلاح طلبان وجود دارد این است که مرزبندی بین خود با سران جریان فتنه را اعلام کنند چرا که یک اصلاح طلب معتقد به نظام نمی تواند هم مدافع انقلاب باشد و هم سران فتنه را قبول داشته باشد چرا که این سران فتنه در مقابل انقلاب تمام قد ایستادند.این برای نظام مهم است تا همه کسانی که معتقد به نظام و رهبری هستند در رقابت های انتخاباتی شرکت کنند،زیرا این مشارکت به مشارکت بالای مردمی و مشروعیت کل انتخابات کمک می کند.