آرشیو دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۰
تماشاخانه
۲۵

تئاتر مستند ماهیان

افسانه ماهیان قصد دارد تئاتر مستند

«هم هوایی» را پاییز سال جاری در یکی از سالن های نمایشی تهران به صحنه ببرد.

ماهیان به سایت ایران تئاتر گفت: متن این تئاتر مستند را مهین صدری به نگارش درآورده و من قصد دارم این اثر را پاییز در یکی از سالن های نمایش به صحنه ببرم و با چند مسئول سالن نیز وارد مذاکره شده ام.

وی با اشاره به این که «هم هوایی» مضمون و رویکردی به تئاتر مستند دارد، خاطرنشان کرد: کاراکترهای این نمایش نیز مستند هستند و داستان حول مشکلات و معضلات اجتماعی می چرخد.

ماهیان در ادامه از اجرای نمایش «عروسک های سکوت» به کارگردانی سمانه زندی نژاد تیرماه سال جاری در تالار سایه مجموعه تئاترشهر خبر داد.

ورک شاپ شاه لیر

آروند دشت آرای گفته: ورک شاپ آموزشی گروهی با عنوان«هرج و مرج» مدتی است در طبقه هفتم تالار وحدت در حال برگزاری است و جمعی از هنرجویان در این کارگاه روی متن هایی از شکسپیر کار می کنند.

وی افزود: مدتی وقفه میان برگزاری این کارگاه ها داشتیم که با آغاز مجدد به همراه سایر هنرجویانم کار روی متن «شاه لیر» اثر «ویلیام شکسپیر» را در طبقه هفتم تالار وحدت آغاز کرده ایم.

دشت آرای در پایان اظهار داشت: قصد داریم در سال جاری نمایشی را به روی صحنه ببریم که منتظر قطعی شدن یک سالن اجرا هستیم چرا که معتقدم هر نمایشی برای به اجرا بردن روی یک صحنه مناسب است؛ شاید هم همین متن شاه لیر را به اتفاق هنرجویانم و البته دعوت از یک گروه حرفه ای به صحنه آوردیم.

تقاضای دکتر کوپال

استاد رشته تئاتر گفت: از رئیس جمهور آینده کشور اسلامی عزیزمان تقاضا دارم علاوه بر سرکشی جاهای مختلف حداقل سالی یکی دو بار هم به تماشای تئاتر تشریف ببرند.

دکترعطاءالله کوپال نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر با اشاره به لزوم تجدید نظر در بودجه اندک تئاتر کشور تصریح کرد: ایشان باید به دیدن تئاتر بیایند تا از نزدیک ببینند که بودجه دیررس تئاتر و البته ناچیز آن که مصوب مجلس شورای اسلامی است چقدر به چارچوب و بدنه تئاتر کشور لطمه زده است.این پژوهشگر افزود: آقای رئیس جمهور! ببینید بودجه دیررس تئاتر با اهالی تئاتر و خانواده های آنها چه می کند و در میزان و نحوه ارائه آن تجدیدنظر کنید. باید تدابیری اندیشید تا هنرمندان مظلوم تئاتر که عاشقانه به صحنه می آیند این قدر دغدغه حمایت مالی را از سوی دولت نداشته باشند.