آرشیو چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۷۰۶
اقتصادی
۴

بدون تیتر

ابلاغ مصوبه تخفیف در تعرفه واردات خودرو| گمرک ایران مصوبه تخفیف در تعرفه واردات خودرو را ابلاغ کرد. براساس جدیدترین تصمیم دولت، سود بازرگانی واردات خودرو و قطعات منفصله خودروهای ساخت داخل با مصرف سوخت کمتر از شش لیتر در یکصد کیلومتر مسافت در چرخه برون شهری به ازای هر 05/0 لیتر کاهش مصرف یک درصد کاهش می یابد.

اجرای طرح مکانیزم خرید تضمینی برنج و گندم| تاکنون مراکز خرید تضمینی برنج و گندم مشخص شده است و هم اکنون در حال برقراری ارتباط بین مراکز خرید و تابلوی اعلام مرکزی بورس هستیم اما هنوز دولت قیمت خرید تضمینی را اعلام نکرده است. عباس بنازاده، مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران، از اجرای مکانیزم خرید تضمینی برنج و گندم خبرداد و گفت: هماهنگی های لازم بین وزارت صنعت، معدن تجارت و بازار بورس کالاو همچنین اتحادیه مرکزی تعاون روستایی و کشاورزی ایران جهت اجرای طرح مکانیزم خرید تضمینی برنج و گندم انجام شده است. او گفت: این طرح در استان های گیلان، مازندران، گلستان و خوزستان به مرحله اجرا درمی آید.

بدهی 250 میلیارد تومانی ایرلاین ها| محمود رسولی نژاد، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه هم اکنون 250 میلیارد تومان از ایرلاین های داخلی طلب داریم، سه شرکت ماهان، ایران ایر و آسمان را بدهکارترین عنوان کرد و گفت: دست به دامن نیکزاد شده ایم تا برای وصول مطالبات به تفاهماتی برسیم. او گفت: شرکت فرودگاه های کشور ارگانی درآمد -هزینه یی است و منابع مالی آن از محل ارائه خدمات فرودگاهی به ایرلاین های داخلی، ایرلاین های خارجی و اجاره اماکن به شرکت های هواپیمایی تامین می شود.

سهمیه سوخت تیرماه ثابت ماند| معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از ثابت ماندن سهمیه سوخت خودروها و موتوسیکلت ها در چهارمین ماه از سال جاری و ادامه هماهنگی های اجرایی برای تخصیص سهمیه ویژه سوخت جانبازان و معلولان خبر داد. علی ربیعی ادامه داد: سهمیه سوخت وسایل نقلیه در تیرماه نیز همانند ماه های گذشته و بدون تغییر در قیمت و میزان به کارت های هوشمند سوخت واریز می شود. او با تایید عدم واریز سهمیه ویژه سوخت جانبازان و معلولان در تیرماه خاطرنشان کرد: هنوز کارهای اجرایی برای تعیین نحوه تخصیص این سهمیه ویژه به پایان نرسیده و ادامه دارد.