آرشیو چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۴
اجتماعی
۴

خبر

سوءاستفاده قاچاقچیان از دفترچه بیمه بیماران

رئیس سازمان غذا و دارو از ابلاغ فهرست سوم داروهای تحت پوشش بیمه تا پایان آبان خبر داد و نسبت به سوءاستفاده قاچاقچیان از دفترچه بیمه بیماران در اطراف داروخانه ها هشدار داد. رسول دیناروند در مورد وضعیت دارویی کشور گفت: اگر این وضعیت را با گذشته مقایسه کنیم وضعیت بهتری داریم به طوری که نگرانی مردم کمتر شده و کمبودهای دارویی نیز کاهش یافته است. دیناروند گفت: حضور قاچاقچی در اطراف داروخانه های منتخب و داروخانه هایی که داروهای گرانقیمت دارند، برای سوء استفاده آن ها از دفترچه بیمه بیماران است.

درمان رایگان ایثارگران

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بند «ب» ماده 44 برنامه پنجم توسعه گفت: کلیه هزینه های درمانی و دارویی ایثارگران شاغل، بازنشسته و غیر شاغل شامل هزینه های دارو، ویزیت، کلینیک، پاراکلینیک و بستری بر اساس ضوابط وزارت بهداشت و کشور «رایگان» است. عبدالرضا عباسپور در مورد رایگان بودن هزینه درمانی «ایثارگران شاغل و افراد تحت تکفلشان» افزود: کلیه هزینه های درمان این گروه بر عهده دستگاه اجرایی ما است.

ابلاغ آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان

رئیس قوه قضائیه آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان را در 8 ماده و 5 تبصره ابلاغ کرد. مراقبت از معتاد به مواد مخدر و روان گردان که به طور داوطلبانه اقدام به درمان اعتیاد خود نکرده و بنابر حکم قانون به درمان مکلف شده، تعیین تکالیف مراقبتی بعد از خروج، امری ضروری در فرآیند مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر و روان گردان ها است.