آرشیو سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲، شماره ۱۹۱۳
سیاست
۲

کوتاه دیپلماسی

رد ادعای وزیرخارجه بحرین از سوی معاون وزیرخارجه ایران

فارس: «حسین امیرعبداللهیان»، معاون عربی و آفریقایی وزیرخارجه در واکنش به ادعای وزیرخارجه بحرین، گفت: «اظهارات وزیرخارجه بحرین فرافکنی و عاری از صحت است. تهران هیچ دخالتی در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله بحرین ندارد.» او با بیان اینکه «تروریست خواندن مردمی که در بحرین به روش دموکراتیک مطالبات خود را دنبال می کنند کمکی به حل مشکل نمی کند»، تاکید کرد: «راهکار اساسی در بحرین سیاسی و مبتنی بر گفت وگوی ملی حکومت و سایر طرف هاست. تهران همواره از این ایده حمایت کرده است.»

روس یه:مخالفت آمریکا با حضور ایران در ژنو2 غیرمنطقی است

ایسنا: «گنادی گاتیلوف»، معاون وزیرخارجه روسیه بعد از نشستی سه جانبه در ژنو با آمریکا و اخضر ابراهیمی نماینده ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل در امور سوریه، گفت: «مخالفت آمریکا با حضور ایران در کنفرانس بین المللی آتی در مورد بحران سوریه غیرمنطقی است.» او افزود: «مسکو اعتقاد دارد نقش ایران در مذاکرات ژنو 2 فضای سیاسی لازم برای اجرای توافقات صلح را فراهم می کند»

نخست وزیر ایتالیا: نباید فرصت به وجودآمده در ایران را از دست داد

فارس: «انریکو لتا» نخست وزیر ایتالیا روز دوشنبه روی کارآمدن دولتی تازه در ایران را «یک فرصت» خواند که نباید به سادگی از آن عبور کرد. او با اشاره به روی کارآمدن دولت «حسن روحانی» در ایران، افزود: «شکی نیست که این موضوع می تواند بر تحولات سوریه هم تاثیر مثبت داشته باشد.»