آرشیو شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲، شماره ۵۵۶۱
اقتصادی
۲۲

پلیس مرجع تعیین اشکال اسکانیا نیست

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با تاکید بر اینکه طرح کاهش سرعت بزرگراه ها و آزادراه ها در دستور کار قرار دارد از تفاهم این سازمان با وزارت صنعت برای واردات کامیون دست دوم خبر داد و گفت: پلیس راهور مرجع تعیین اشکال اتوبوس اسکانیا نیست. داوود کشاورزیان در گفت وگو با تسنیم تصریح کرد: امسال میزان تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی در مقایسه با 8 ماه سال گذشته 7درصد کاهش یافته است، هر چند آمار تلفات جاده ای در کشورمان همچنان بالاست.

کشاورزیان ادامه داد: بر این اساس در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای پروژه های متعددی برای کاهش تلفات دردست اجراست که رفع نقاط حادثه خیز، استفاده از Its یا سیستم های حمل ونقل هوشمند برای کنترل جاده ها و رفتارهای پرخطر رانندگان، بحث نظارت بر عملکرد رانندگان، نظارت بر عملکرد شرکت ها و مسئولیت شرکت ها از جمله این پروژه هاست.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با یادآوری این که در 6 سال اخیر 4800 نقطه حادثه خیز با اعتبار بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال برطرف شده است، اظهار کرد: رفع نقاط حادثه خیز به صورت یکی از پروژه های مستمر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در دستور کار قرار دارد.

یکی از مباحثی که کمیسیون ایمنی راه ها وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده در مورد آن بررسی کند بحث کاهش سرعت است. اخیرا پلیس راهور ناجا پیشنهادی را در این خصوص مطرح کرده که در قالب آن سرعت ناوگان عمومی در آزادراه ها از 110 کیلومتر در ساعت به 90 کیلومتر در ساعت کاهش یابد. در بزرگراه ها نیز به همین نسبت سرعت کاهش یابد، این موضوع فعلا در دست بررسی است و همکاران ما کار کارشناسی را انجام داده اند و امیدواریم این موضوع در دستور کار کمیسیون ایمنی راه ها قرار گرفته و درباره آن تصمیم گیری شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به عدم شماره گذاری اسکانیا از اول بهمن ماه سال جاری، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به عنوان متولی حمل ونقل چه برنامه ای در این باره دارد، گفت: موضوع پلاک نشدن اتوبوس های اسکانیا را نشنیده ام، اما معتقدم که تولید این اتوبوس ها در ایران بر اساس استانداردهای اروپایی و مورد تایید وزارت صنعت انجام می شود و فاقد اشکال است.