آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۹۲
اقتصادی
۴

وزیر صنعت و تجارت اعلام کرد: توزیع سبد کالایی از نیمه بهمن

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت از آمادگی کامل برای تامین اقلام سبد کالایی برخوردار است و همان طور که اعلام شده است توزیع سبد کالایی از نیمه بهمن ماه جاری آغاز می شود.

محمدرضا نعمت زاده دیروز در حاشیه بهره برداری از طرح توسعه یک واحد تولیدی در جمع خبرنگاران افزود: به جز برنج سایر اقلام این سبد کالایی تولید داخل است و چون بسته بندی برنج توزیعی 10 کیلویی بود و برنج داخلی در بسته بندی بزرگی قرار داشت، در این فاصله زمانی امکان بسته بندی کوچکتر نبود و لذا مجبور شدیم از محصولات خارجی در این سبد کالایی استفاده کنیم.

بنابراین گزارش: بر اساس مصوبه دولت، تا پایان سال جاری 2 سبد کالایی در ماه های بهمن و اسفند برای جامعه هدف اختصاص خواهد یافت.

10 کیلوگرم برنج خارجی، 2 عدد مرغ به میزان 4 کیلوگرم، 2 بسته تخم مرغ 12 عددی، 2 قوطی روغن مایع 900 گرمی و 800 گرم پنیر با بسته بندی UF اقلام این سبد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: امیدواریم تا کمتر از یک سال آینده کل تحریم ها برطرف شود تا صنعت ایران در بازارهای خارجی حضور گسترده و جدی تر داشته باشد.

نعمت زاده با اشاره به آغاز اجرای برنامه اقدام مشترک ژنو، افزود: یکی از تحریم ها محدودیت صادرات و ارتباط نداشتن شبکه های بانکی و ایجاد مشکل برای بازرگانان و تجار بود که امیدواریم به تدریج این مشکلات حل شود.

وزیر صنعت و تجارت با اشاره به اینکه در صنایع مختلف توسعه صادرات جزو محوری ترین برنامه ها محسوب خواهد شد، بر ضرورت لزوم برندسازی در صنایع تاکید کرد و گفت: برای کسب بازارهای صادراتی و توسعه حضور در بازار داخل باید بیش از پیش به مقوله برند سازی توجه شود.