آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۹۲
اخبار کشور
۱۴

قول نخست وزیر کانادا به رژیم صهیونیستی: تحریم ها علیه ایران باقی می ماند

نخست وزیر کانادا که به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر کرده است گفت، تحریم های اوتاوا بر ضد ایران به طور کامل و به قوت خود باقی خواهد بود و کانادا هیچ تصمیمی برای لغو تحریم ها بر ضد ایران ندارد.

استفان هارپر نخست وزیر کانادا در سخنانی در پارلمان اسرائیل در حالی از ادامه تحریم های اوتاوا بر ضد تهران خبر داد که براساس توافق هسته ای ژنو ایران و 5+1 مفاد این توافق مبنی بر لغو بخشی از تحریم های اقتصادی و تجاری بر ضد ایران را لغو می کنند.

براساس این گزارش هارپر در جمع نمایندگان پارلمان اسرائیل مدعی شد، ما صادقانه امیدواریم که امکان بازگرداندن دولت ایران از گام های غیرمسئولانه در زمینه ساخت سلاح های هسته ای وجود داشته باشد.

استفان هارپر در حالی نخستین سفر خود به سرزمین های اشغالی را آغاز کرده که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ضمن استقبال از وی، او را دوست بزرگ رژیم صهیونیستی ارزیابی کرده است. کانادا یکی از متحدان نزدیک اسرائیل به شمار می رود و از معدود کشورهایی بوده که با ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل طی سال 2012 میلادی مخالفت کرده بود.

به گزارش تسنیم این نخستین سفر یک نخست وزیر کانادایی به سرزمین های اشغالی فلسطین از سال 2000 میلادی است. فردا نیز هارپر به همراه چند وزیر دولت کانادا با شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد. در همین حال بنیامین نتانیاهو که همتای کانادایی خود را در پارلمان رژیم اسرائیل همراهی می کرد، بار دیگر خواستار توقف کامل برنامه هسته ای ایران شد.

وی در این مورد گفت: «جامعه بین الملل باید در یک توافقنامه دائمی قطار هسته ای ایرانی ها را از خط خارج کند... جامعه بین الملل همچنین باید از مشروعیت بخشی به ایران در حالی که این کشور هنوز نابودی اسرائیل را می خواهد، دست بردارد.»