آرشیو چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۳۱۴۰
استان ها
۱۸

کوتاه

رونمایی سامانه 1521 پرداخت قبوض برق در استان مرکزی

دنیای اقتصاد – اراک – محمدرضا اکبری اصل: همزمان با سی و پنجمین فجر انقلاب اسلامی با حضور فرماندار شهرستان اراک، مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از سامانه هوشمند و جامع پرداخت الکترونیکی قبوض برق با شماره تلفن 1521 رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: پرداخت قبض برق از طریق تلفن ثابت یا تلفن همراه با شماره گیری 1521 در استان مرکزی باعث کاهش تردد درون شهری و غیرضروری و کاهش آلودگی هوا می شود. مهندس فرهاد شبیهی افزود: در دهه فجر سال جاری 54 طرح برق رسانی در شهرستان های استان به بهره برداری رسیده است و 19 خدمت دیگر در حوزه پرداخت غیرحضوری وخدمات دیجیتال توسط معاونت بهره برداری و معاونت برنامه ریزی ومهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی دردست پیگیری است که امیدواریم در سال آینده به مرحله افتتاح برسد.

معامله 6 میلیارد تومان کالاهای کشاورزی در بورس کالای فارس

دنیای اقتصاد- شیراز – محمد صداقت: رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از ارزش بیش از 6 میلیارد تومانی معاملات کالاهای کشاورزی در بورس کالادر سال زراعی جاری خبر داد و گفت:

معاملات کالاهای کشاورزی در کشور بالغ بر 87 هزار و323 تن به ارزش 83/3 میلیارد تومان است که این رقم در این استان بالغ بر 12 هزار تن با ارزش 10/6 میلیارد تومان بوده است. احمد رنجبر گفت: در راستای شفاف سازی، سالم سازی خرید و فروش محصولات کشاورزی خصوصا محصولات استراتژیک نظیر ذرت در بورس کالا، استان فارس موفق به ورود و عرضه محصولات ذرت دانه ای به بازار بورس به میزان 500 تا 1000 تن شده، به طوری که در عرضه ذرت دانه ای در بازار بورس مورد استقبال بی نظیر کشاورزان ذرت کار قرار گرفته است.

تولید شیشه سکوریت در بستان آباد

دنیای اقتصاد – تبریز – رعنا نیک رفتار: با حضور فرماندار شهرستان بستان آباد، فاز اول واحد تولیدی شیشه سکوریت در این شهرستان به بهره برداری رسید. این کارخانه در شهرک صنعتی بستان آباد و با 54 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و برای بیش از 200 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است. تولید فاز اول این واحد شیشه های خم برای اولین بار در استان بوده و در فاز دوم نیز اقدام به تولید شیشه های دوجداره و دکوراتیو خواهد شد.