آرشیو پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۶۹
جهان
۶

اسد: برای پیروزی ملتمان جشن خواهیم گرفت

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با خانواده های افرادی که در جنگ سوریه جان خود را از دست دادند، تاکید کرد: خانواده های شهدا مایه افتخار ما سوری ها هستند، چراکه شجاعت آنها یکی از عوامل پایداری سوریه است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور سوریه که همراه همسرش اسما اسد، به مناسبت روز شهدا با برخی از خانواده های شهدا دیدار می کرد، افزود: روز شهدا روزی بسیار بزرگ برای ماست و ما همواره به شهیدانمان و خانواده های آنها در هر مکانی افتخار می کنیم. وی خطاب به فرزندان شهدا گفت: همگی شما باید به پدرانتان که جان خود را در راه وطن فدا کردند، افتخار کنید و ما با اطمینان می گوییم که بر تروریست ها پیروز خواهیم شد. اسد تصریح کرد: سالگرد آینده را به امید خدا نه تنها برای شهدا بلکه برای پیروزی ملت سوریه بر تروریست هایی که به کشتار سوری ها دست زدند، جشن خواهیم گرفت. اسد خاطرنشان کرد: اگر آمادگی سوری ها برای دفاع از کشور و مقاومت شهدا در برابر دشمنان نبود، سوریه اکنون وجود نداشت و ما نمی توانستیم در این مکان با هم دیدار و گفت وگو کنیم. بر همین اساس اسما اسد نیز تاکید کرد فرزندان شهدا باید از شجاعت پدران خود الگو گرفته تا بتوانند قهرمانان آینده باشند.

این روزها سوریه درکنار درگیری های نظامی که با تتمه گروه های تروریستی جریان دارد خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز آماده می کند. در همین درباره گفته شد تمام سفارتخانه های سوریه در سراسر دنیا از اتباع این کشور دعوت کردند تا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند.