آرشیو پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۶۹
اقتصاد
۴

کرباسیان: باید صاحبان کالاو خدمت گیرندگان هر گمرک به سامانه اظهار از راه دور وصل شوند

سالانه 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می​شود

رئیس کل گمرک ایران گفت: سالانه حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود که هر یک دلار به معنای آن است که یک شغل در خارج از کشور ایجاد می شود.

به گزارش فارس، مسعود کرباسیان در نشست آموزشی و توجیهی مسئولان حراست گمرکات سراسر کشور، افزود: به کارگیری فناوری نوین، بهترین راه حل برای بهبود خدمات در گمرک است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: راه حل ارتقای سطح خدمات گمرکی این است که باید سیستم های گمرکی را بهبود و سرعت کار را افزایش دهیم و مردم از قوانین مطلع شوند تا شفاف عمل کنیم و همه اینها در به کارگیری فناوری روز در گمرک خلاصه می شود.

کرباسیان تاکید کرد که باید صاحبان کالاو خدمت گیرندگان هر گمرک به سامانه اظهار از راه دور وصل شوند و به کارگیری سیستم جامع گمرکی وظیفه تک تک کسانی است که در گمرک انجام وظیفه می کنند.

رئیس کل گمرک بار دیگر بر حمایت قاطع مدیریت گمرک از صادرکنندگان و صادرات غیرنفتی کشور تاکید و از کمبود امکانات در برخی از گمرکات مهم صادراتی در مرزها انتقاد و اظهار کرد: امکانات و وضع معیشتی و رفاهی موجود در گمرک پرویزخان که یکی از مهم ترین گمرکات صادراتی کشور بوده، بسیار تاسف بار است.

وی به موضوع مهم تجارت قانونمند در کشور اشاره کرد و گفت: گمرکات باید از تجارت قانونی در کشور حمایت کنند و اجازه ندهند قیمت تمام شده کالاها افزایش یابد. کرباسیان اظهار کرد: شرایطی ایجاد نکنیم که بعضی مقررات دست و پاگیر زمینه های سوءاستفاده برخی افراد را فراهم آورد.

وی از وجود برخی فسادها در گمرکات کشور طی سال های گذشته بشدت انتقاد کرد و گفت: ما نماینده دولت و مردم هستیم و نباید اجازه دهیم چنین اتفاقاتی در گمرک رخ دهد.