آرشیو چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۵
ایران زمین
۲۰

گوناگون

انجمن سینمای جوانان کاشان صاحب خانه می شود

گروه ایران زمین آیین کلنگ زنی دفتر انجمن سینمای جوانان کاشان در مراسمی در این شهرستان برگزار شد.

حبیب ایل بیگی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در این مراسم گفت: بواسطه 3 دهه فعالیت دفاتر سینمای جوانان ایران، علاقه مندان زیادی به هنر سینما توانسته اند با حضور در این مراکز آموزشی استعدادهای هنری خود را کشف کنند.

وی با قدردانی از حمایت مسئولان کاشان بویژه شهرداری در ساخت دفتر جدید این انجمن، افزود: این دفتر به واسطه فعالیت های آموزشی و تولیدات آثار هنری فعال است، اما در بحث بودجه و ساخت وساز خیلی موفق نبوده است. ایل بیگی خاطرنشان کرد: هنر سینما و عکاسی ابزارهای مناسبی برای معرفی فرهنگ شهرها هستند و امیدوارم هنرمندان کاشانی بتوانند با بهره گیری از آموزش های لازم در انجمن سینمای جوانان ایران در توسعه و شناساندن توانمندی های شهر خود تلاش کنند.

اهدای جایزه «یحیی» به محیط بانان برگزیده در کرج

گروه ایران زمین نخستین جایزه «یحیی» که به ابتکار زوجی هنرمند و با حمایت انجمن یوزپلنگ ایرانی پا گرفته، در دانشگاه محیط زیست کرج به 5 تن از محیط بانان کشور که سال گذشته در جریان خدمت دچار مصدومیت شدند، اهدا شد.

به گزارش مهر، شهید «یحیی شاهکومحلی» از نیروهای توانمند عرصه محیط بانی بود که در استان های مختلف کار کرده بود و این جایزه به نام این شهید عرصه محیط زیست نامگذاری شده است. در این مراسم از علی افشار محیط بان کهگیلویه و بویراحمد، زین العابدین سپهوند محیط بان لرستان، اسماعیل افشاری محیط بان استان اصفهان، محیط بان مهدی مجنی پور و محمد تمسکنی محیط بانان گلستان به عنوان برندگان جایزه یحیی در نخستین دوره این مراسم تجلیل شد.

در این مراسم از دختر و داماد محیط بان شهید یحیی شاهکومحلی نیز تجلیل و کلیپی هم از شهید یحیی شاهکومحلی پخش شد که بسیاری از حضار را تحت تاثیر قرار داد.