آرشیو شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۰۸
صفحه اول
۱

محصولی: در ماجرای سوآپ نفت از دولت طلب دارم

برنامه شناسنامه که هر هفته جمعه از شبکه سه سیما پخش می شود دیروز میزبان صادق محصولی، وزیر کشور و رفاه در دولت های نهم و دهم بود و او در این برنامه درباره برخی شایعات درباره ثروتش و ماجرای سوآپ نفت توضیح داد.

به گزارش فارس، محصولی با بیان این که از سال 83 به بعد از کارهای اقتصادی خارج شدم و دیگر مشغول کار اقتصادی نشدم، گفت: فعالیت من در بخش خصوصی در بعضی از بخش ها از جمله مهندسی عمران موفق بود، اما رقم های نجومی که در مورد دارایی های من اعلام می شود بیشتر کاربرد سیاسی داشته و با واقعیت فاصله دارد.

وی با تاکید بر این که من هرگز به صورت شخصی، سوآپ نفت نداشته ام، اظهار کرد: سوآپ در اختیار دولت و کار به این صورت بود که دولت به استانداری اجازه سوآپ داده بود و قرار بود ما هم به انجام شدن این کار کمک کنیم. جالب است بدانید که در نهایت نه تنها به ما سودی نرسید، بلکه دولت در آن زمان حتی هزینه ای را که متقبل شده بودیم، پرداخت نکرد و من هنوز هم 335 میلیون تومان از دولت طلبکارم. وی با تکذیب برخی شایعات مبنی بر بدهکار بودنش به بانک ها گفت: هیچ وقت وام دریافت نکرده ام.

محصولی با اشاره به ماجرای معرفی شدنش از سوی احمدی نژاد به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت نفت افزود: آقای حداد به من گفتند چه عجب آقای احمدی نژاد یک بار به حرف ما گوش کرد! گفتم چطور؟ ایشان گفتند ما شما را برای وزارت نفت به ایشان پیشنهاد دادیم.

وی ادامه داد: در همان ایام برخی از همین آقازاده های فتنه گری که در آن زمان در مافیای نفت فعالیت داشتند با من تماس گرفتند تا جلسه ای با من داشته باشند، اما من وقت ندادم. چون این ملاقات صورت نگرفت اینها شخصی را نزد من فرستادند و گفتند که تکلیف ما را مشخص کن، اگر هوای ما را داری ما در مجلس حمایتت کنیم اگر نه هم که تکلیفمان را بدانیم. من هم در جواب گفتم من آمده ام که روند این هوا داشتن ها را به هم بزنم. از همان جا موضوعاتی مثل این که محصولی رانت خوار و فاسد است مطرح شد. اگر بنده یک جواب مثبت به این افراد داده بودم، دیگر کار به اینجا نمی رسید.