آرشیو یکشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۴۷
صفحه آخر
۲۰
پیشنهاد روز

شنیدنی های «دور یک میز»

برنامه «دور یک میز» با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی از رادیو تهران پخش می شود.

هدف این برنامه رادیویی کاهش آسیب های اجتماعی در زندگی افراد در کلانشهری مثل تهران و شهرستان های اطراف تهران است. مسائل اجتماعی در دور یک میز مطرح و از طریق ارائه اطلاعات به مخاطبان تلاش می شود تا آن مساله حل شود. در حوزه اجتماع به مقوله هایی همچون اعتیاد، استرس، آلودگی هوا، تهران و جوانان، گذراندن اوقات فراغت، تامین شغل و بیکاری و... پرداخته می شود.

دلایل افزایش آمار طلاق، میزان افسردگی و نشاط مردم، چگونگی گذران اوقات فراغت جوانان در ایران و رابطه ساختار خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان و... نیز از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه تحلیل و بررسی می شود. کارشناسان و روان شناسان در استودیو حضور می یابند تا عوامل موثر در ناسازگاری بین فرزندان و والدین، با نگاهی اجتماعی و اخلاقی بررسی شود.

البته این برنامه خیلی خشک و رسمی نیست و شامل بخش هایی همچون «حرف مردم» نیز است که با شهروندان و مردم درباره موضوع برنامه گفت وگو و صحبت می شود. مثلاگزارشگران برنامه نظرات و عقاید شهروندان را درباره حجاب و عفاف و تاثیراتی که بر کاهش آسیب های اجتماعی دارد، جویا می شوند.

در بخش «پژوهش ها» اطلاعاتی از پژوهش ها و پایان نامه هایی که در خصوص ضرورت موضوع مانند عفاف و حجاب و نقش آن در سلامت اجتماع و... انجام گرفته، ارائه می شود. بخش «میکروفن آزاد» فضای بازتری دارد و بحث گروهی را شامل می شود.

عده ای دور هم جمع می شوند و با یکدیگر گفت وگوی شهری می کنند تا در خصوص موضوع برنامه به یک نتیجه جمعی برسند.

در این میزگرد طی روزهای آینده موضوعاتی همچون تاثیر حجاب و عفاف در کاهش آسیب های اجتماعی و پیامدهای ناگوار بدحجابی بر اجتماع، نقش رسانه ها در وضع حجاب و عفاف و تاثیر رسانه بر خانواده بررسی می شود. برنامه دور یک میز، کاری از گروه اجتماعی و خانواده شبکه رادیویی تهران است که مسائل اجتماعی تهران را در قالب گفت وگو با کارشناسان و در صورت ضرورت با مسئولان مربوط بررسی می کند. این برنامه چهارشنبه ها ساعت 15 تا 16 پخش می شود. اسماعیل باستانی تهیه کننده و امیرحسین راسخ به عنوان کارشناس مجری با این برنامه همکاری دارند.