آرشیو پنجشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۵
شوک امروز
۱۲

به درخواست نخست وزیر انگلیس پدر و مادر«آشیا» آزاد شدند

گروه شوک: والدین کودک انگلیسی که مبتلابه تومور مغزی است پس از چند روز بازداشت در مادرید با حکم دادگاه اسپانیا و درخواست نخست وزیر انگلیس جواز آزادی شان را گرفتند.

«نغمه و برت کینگ» پدر و ماد ر «آشیا»ی پنج ساله پیرو فرقه ای مسیحی هستند که تزریق خون به بدن فرزندشان را مغایر با اعتقادات خود می دانند و به همین خاطر نیز حاضر به ادامه درمان و انجام عمل جراحی فرزندشان در بیمارستان «ساوتهمپتون» نشده اند و او را پنهانی به اسپانیا برده اند. با پیگیری مسئولان بیمارستان انگلیسی رد این زوج در مادرید گرفته شد و آنها با حکم دادگاه دستگیر شدند و به انگلستان انتقال یافتند. نکته عجیب در این ماجرا این که پلیس مادرید با این زوج مانند قاچاقچیان انسان رفتار می کرد و مانع ملاقات آن ها با فرزند بیمارشان نیز می شد.این زوج در این روزهای اسارت بارها با کمک وکیل و فرزندان بزرگ ترشان نگرانی خود از وضعیت آشیا کوچولو را از طریق مطبوعات به همه مردم رساندند و در نتیجه آن جمع هزاران نفری مردم انگلیس با درخواستی رسمی از «دیوید کامرون» نخست وزیر این کشور خواستار آزادی این مادر و پدر نگران شدند. در همین راستا دیوید کامرون نیز وارد عمل شد و رسیدگی به موضوع بازداشت و درمان هر چه سریع تر این کودک را از مقامات مربوطه خواستار شد.«دنی» برادر 23 ساله آشیا گفت: «بدون کمک مطبوعات ما به هیچ نتیجه ای نمی رسیدیم و با وجود ناراحتی های آشیا همچنان پدر و مادرم در زندان می ماندند.» والدین آشیا پس از آزادی بلافاصله به ملاقات فرزندشان رفتند و پس از آن پیگیر مراحل درمانی او شدند. خانواده آشیا قصد دارند با انتقال کودکشان به جمهوری چک در آنجا او را تحت درمان های خاص قرار دهند اما پزشکان انگلیسی مدعی هستند در کشور خودشان بهتر می توانند روند درمانی او را پیگیری کنند.سخنگوی بیمارستان ساوتهمپتون نیز در این باره گفت: ما پس از یکسری مذاکرات اینترنتی قصد داریم پزشکی را به عنوان نماینده پیش پدر آشیا بفرستیم چون نوع درمان مدنظر آن ها ریسک بالایی دارد و ممکن است سلامت این کودک را به خطر بیندازد اما با این حال بیمارستان هیچ ممانعتی از انتقال این بیمار به کشورهای دیگر نخواهد کرد.

این سخنگو مدعی شده در دفعه نخست نیز با توجه به ناپدید شدن ناگهانی آشیا از بیمارستان ساوتهمپتون مجبور به تماس با پلیس شده اند.