آرشیو پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۶۵
بین الملل
۲۱

محرومیت از تحصیل 200 دانشجوی بحرینی

فعالان سیاسی و اجتماعی در زندان مرکزی «جو» در بحرین اعلام کردند: مقامات رژیم آل خلیفه بیش از 200 دانشجو را زندانی کرده و به آنها اجازه ادامه تحصیل حتی در داخل زندان نیز نمی دهند. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «نبا»، دانشجویان بازداشت شده در زندان مرکزی جو در بیانیه ای اعلام کردند: همه تلاش های آنها برای اجازه دادن به دانشگاهیان و دانشجویان به منظور ادامه تحصیل، با شکست مواجه شده است.

آنها خاطرنشان کردند: ما از پنج ماه پیش تاکنون خواستار دیدار با مسئولان زندان و دادن اجازه ادامه تحصیل به دانشجویان هستیم، اما مقام های زندان از دیدار خودداری می کنند و خواسته ما را نمی پذیرند. از سوی دیگر دیده بان حقوق بشر بحرین دیروز اعلام کرد که از سال 2012 تاکنون 121 شهروند بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه، سلب تابعیت شده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اسلامی «الوفاق»، بخش آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای افزود: 15 نفر از اشخاصی که تابعیت آنها لغو شده است از روحانیان شیعه بوده اند.

دیده بان حقوق بشر، قوه قضائیه بحرین را یک ساختار مبتنی بر ظلم و ستم توصیف و تاکید کرد: دادگاه ها در بحرین از رژیم بشدت سرکوبگر حاکم بر این کشور حمایت می کنند. جامعه بین الملل در بیانیه سپتامبر 2013 خود امضا شده توسط 47 کشور عضو شورای حقوق بشر، از وضعیت حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی کرده و گفت: حقوق بشر در بحرین همچنان موضوع نگران کننده و خطرناکی است. در خبری دیگر، نیروهای امنیتی بحرین یک فعال زن دیگر در این کشور را بازداشت کردند.