آرشیو پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

بهشت زهرای 2 جانمایی شد

معاون خدمات شهری شهردار تهران از نهایی شدن مکان جدید بهشت زهرا(س) خبر داد و گفت: تا زمانی که تمامی مراحل اجرایی این زمین مشخص نشود، جزئیات آن را رسانه ای نخواهیم کرد.

مجتبی عبداللهی در گفت وگو با مهر درباره ایجاد قطعه جدید هنرمندان در بهشت زهرا(س)، گفت: در حال حاضر به دلیل محدودیت فضا، امکان ایجاد قطعه ای جدید نداریم و من در جریان جزئیات تفاهم برای ایجاد قطعه هنرمندان 2 نیستم.

وی با تاکید بر اینکه در مکان فعلی گورستان پایتخت به دلیل کمبود زمین، امکان ایجاد قطعات خاص وجود ندارد، گفت: در صورت توسعه بهشت زهرا و ایجاد گورستان جدید در پایتخت حتما قطعه جدیدی برای هنرمندان ایجاد خواهیم کرد.

عبداللهی اضافه کرد: مکانی برای گورستان جدید پایتخت انتخاب شده اما به دلیل آنکه اعلام آن ممکن است روند اجرایی کار را با مشکل ایجاد کند از اعلام جزئیات آن خودداری می کنیم.

افزایش نرخ خدمات و قبر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین از افزایش نرخ خدمات مختلف و قبر در بهشت زهرا(س) خبر داد.

عبداللهی گفت: شورای شهر تهران قیمت خدمات مختلف از جمله هزینه حمل، انتقال، تکفین، تلقین و غیره را مشخص کرده و به تصویب رسانده است، اما تغییراتی پیشنهاد شده که علی رغم قرار گرفتن در دستور جلسه هنوز فرصت بررسی آن فراهم نشده است.

وی ادامه داد: شورای شهر در این طرح به شهرداری اجازه افزایش قیمت خدمات را داده است که هم اکنون در حال طی کردن مراحل تصویب است اما افزایش قیمت ها به صورت جزئی خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به اینکه نرخ خدمات خودروهای انفرادی با خودروی 4 نفره برای انتقال متوفی متفاوت بوده و قرار است بخشی از این خدمات مقداری افزایش داشته باشد، گفت: همچنین قرار است قیمت قبر در قطعات قدیمی نیز افزایش یابد.