آرشیو چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۵۷
سیاسی
۲

حاشیه های یک طرح 3 فوریتی

طرح 3 فوریتی با عنوان دفاع اسلامی و انقلابی از عزت و اقتدار ملت ایران در طول مذاکرات هسته ای در حالی دیروز با 80 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد که حواشی زیادی به دنبال داشت.

این طرح که جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد پیگیر آن بوده است یک ماده واحده دارد که طبق آن دولت و مسئولان سیاست خارجی و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای موظفند هرگونه ارتباط و مذاکره با آمریکایی ها در موضوع هسته ای را تا زمانی که دولت آمریکا رسما و علنا تهدید ملت قهرمان ایران را کنار نگذارد، قطع کرده و مذاکره را با بقیه گروه 1+5 بدون حضور آمریکایی ها ادامه دهند.اما بعد از تقدیم این طرح به هیات رئیسه، برخی نمایندگان که نامشان در میان امضاکنندگان بود از این طرح ابراز بی اطلاعی کردند.

همچنین محمدحسین فرهنگی، عضو هیات رئیسه مجلس به ایرنا گفت: برخی نمایندگان نسبت به رفتار وی شکایت و گلایه خود را به هیات رئیسه منتقل کردند. وی اظهار کرد: این نمایندگان در گلایه های خود به هیات رئیسه ابراز کردند که آقای کریمی قدوسی به عنوان بیانیه، تذکر یا نامه از آنها امضا گرفته و متاسفانه این امضاها را پیوست طرح سه فوریتی کرده است.

یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان مجلس هم در گفت وگو با عصر ایران ضمن اظهار بی اطلاعی از قرار داشتن نامش به عنوان امضاکننده این طرح گفت: من چنین چیزی را امضا نکرده ام و احتمالااشتباهی شده باشد، اما روزانه ده ها طرح را نمایندگان به یکدیگر ارائه می کنند و بر اساس اصل اعتماد ممکن است امضا شود که در این صورت اطلاعی از محتوای طرح نداشته ام.