آرشیو سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۸
صفحه اول
۱

جواب اینستاگرامی مطهری به کوچک زاده

لاریجانی مسئولان تشریفات مجلس را توبیخ کرد

علی مطهری در نامه ای خطاب به مهدی کوچک زاده، نسبت به پوشش نامناسب یکی از اعضای زن هیات پارلمانی اروپا در دیدار با رئیس مجلس، واکنش نشان داد و تاکید کرد که میهمانان زن خارجی باید پوشش اسلامی را به عنوان قانون در ایران رعایت کنند و مسئولان تشریفات نیز دچار رودربایستی نشوند. به گزارش ایسنا، این نماینده تهران در مجلس در جوابیه ای در صفحه اینستاگرام خود نوشت: قطعا در این قضیه تشریفات مجلس مقصر بوده است و بهتر بود روابط عمومی مجلس در اطلاعیه ای از مردم عذرخواهی می کرد و هنوز هم دیر نشده است.

وی افزود: آن طور که من تحقیق کردم، خانم مورد نظر در ملاقات هیات با آقای بروجردی روسری داشته و در نتیجه، آن قسمت هایی از بدن او که در ملاقات بعدی آشکار است، پوشیده بوده است. بعد از این جلسه به سرویس بهداشتی می رود و هنگام خروج، روسری نداشته و کلاه مانندی بر سر داشته است. افراد تشریفات باید به او تذکر می داده اند که این کار را نکرده اند. اینکه کار این خانم خصوصا با توجه به اینکه اساسا لباس او هم مناسب جلسه ملاقات رسمی نبوده و ساک و کیفی هم بر دوش و دست دارد، عمدی بوده یا سهوی، روشن نیست ولی به هرحال لازم است مسئولان سیاست خارجی کشور تذکر لازم را به هیات مذکور بدهند.

به نوشته مطهری، آقای لاریجانی رئیس مجلس در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته و بعد از جلسه هم مسئولان مربوط را توبیخ کرده است. اینکه می فرمایید باید جلسه را ترک می کردند، با توجه به تبعات سیاسی آن درست به نظر نمی رسد. اصولا ایشان نسبت به مسائل مربوط به عفاف حساس است والاداماد ما نمی شد! اگر انتظار دارید که در بازگشت به منزل، از طرف همشیره با کفگیر و لنگه کفش مورد استقبال قرار گیرند، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.