آرشیو سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۸
اجتماعی
۴

دو خط خبر

وزیر بهداشت، از رفع مشکلات مربوط به مدارک پزشکی فارغ التحصیلان ایرانی در امریکا با مذاکره وزیر امور خارجه خبر داده و گفته است: بنابر آماری که دکتر ظریف به ما داده اند، تعداد کسانی که علاقه مند بودند در آزمون ورود به دوره های تخصصی استفاده کنند، زیر 200 نفر است.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران درباره تعیین تکلیف مصلای تهران گفته است که در حال حاضر مصلی را تحویل نگرفته ایم و منتظر هماهنگی ها هستیم.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران علت استقبال سرد موتورسواران از خرید موتورسیکلت های برقی را قیمت بالای آن و ناتوانی در حمل بار دانسته و گفته که هفته گذشته قرارداد پیک بادپا برای استفاده از موتورهای برقی بسته شده است، اما پیش بینی خرید 40 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در فاز اول، فقط با فروش تعداد محدودی همراه بوده است.

مهندس ولی آذروش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به نحوه صدور و کنترل معاینه فنی در طرح ترافیک جدید با بیان اینکه طبق این طرح، تردد خودروها در مناطق مشخص بر اساس سطح تکنولوژی تولید، سن خودرو و وضعیت معاینه فنی خواهد بود، گفته است که هم اکنون صدور، نظارت و کنترل برگه معاینه فنی خودروها و برخورد با خودروهای متخلف در شهر تهران تصویب شده و در انتظار ابلاغ است.

محمد علی عرفان منش، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران از رفع پلمب گرمخانه خاوران خبر داده و گفته است محیط پیرامون منطقه خاوران که گرمخانه در آن قرار دارد باید بررسی و در قالب یک بسته ارزیابی شود، اما نباید همه اتفاقات حواشی را به مددسرای خاوران ارتباط داد، زیرا اگر گرمخانه ای که 500 تا 600 نفر را در خود جای داده، بسته شود این تعداد در کنار پل ها و خیابان ها جا می گیرند.

علیرضا جاوید، معاون فنی و عمرانی شهرداری با بیان اینکه در طرح محدوده میدان آزادی به دنبال اجرای طرح آرام سازی هستیم، گفته است در طراحی جدید سعی بر این است که پایانه آزادی و جنوب ادغام شود، بنابراین جانمایی ها در حال انجام است و امیدواریم با انتقال پایانه میزان تردد در میدان آزادی کاهش یابد.