آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۸۱
سیاسی
۲

جزئیات حکم مهدی هاشمی

یک منبع آگاه قضایی در گفت وگو با فارس، جزئیات حکم مهدی هاشمی را اعلام کرد.

این منبع آگاه با بیان این که مهدی هاشمی بیش از 28 جلسه در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه محاکمه شد، اظهار کرد: وی براساس ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری متهم به اخذ رشوه و اختلاس 600 میلیون تومانی بود که براساس این ماده قانونی، وی به 10 سال حبس، رد مال 600 میلیون تومانی و 1.2 میلیارد تومان جزای نقدی و همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

وی افزود: براساس ماده 3 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، این فرد متهم به ارتشاء به مبلغ پنج میلیون و 200 هزار دلار بود که براساس همین ماده قانونی به 10 سال حبس، رد مال به مبلغ 5.2 میلیون دلار و جزای نقدی معادل همان مقدار (5.2 میلیون دلار) و انفصال دائم از خدمات دولتی به همراه 50 ضربه شلاق محکوم شد.

این منبع آگاه اظهار کرد: براساس ماده 610 قانون مجازات اسلامی، نامبرده به پنج سال حبس محکوم شد که با رعایت قانون 134 مجازات اسلامی در مقام اجرا، اشد این احکام که همان 10 سال است، اجرا خواهد شد.

در همین حال وکیل مهدی هاشمی گفت: اگرچه موکلم آماده اجرای حکم است، اما با توجه به تناقضات فراوانی که در احکام دیده می شود درخواست اعاده دادرسی ماده 272 را از دیوان عالی کشور کرده ایم.