آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۸۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

عمو پورنگ در محله گل و بلبل

سری جدید برنامه عمو پورنگ همزمان با ماه مبارک رمضان و با بازی داریوش فرضیایی، بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، حدیث فولادوند و امیر نوری از شبکه دو به نمایش درمی آید.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، «پورنگ و قصه های محله گل و بلبل» به تهیه کنندگی مسلم آقاجانزاده و کارگردانی احمد درویش علی پور، ویژه برنامه ای است که گروه کودک و نوجوان شبکه دو برای روزهای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است. برنامه عمو پورنگ برخلاف سری های گذشته که به صورت استودیویی با حضور کودکان و نوجوانان اجرا می شد، این بار ساختاری نمایشی دارد و همه ماجراهای آن در یک محله خیالی و با حضور شهروندانی که هر کدام دغدغه های متفاوتی دارند، به نمایش درمی آید.

در این برنامه داریوش فرضیایی، بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، حدیث فولادوند، امیر نوری، امیرمحمد متقیان، امیر سهیلی، نعیمه نظام دوست، ابراهیم شفیعی، آرش میراحمدی، عرفان برزین و حمید کاشانی به ترتیب در نقش های عموپورنگ، خانم میوه فروش، نانوای محل، کتابفروش سیار، گل فروش محل، گلدون خان، بلبل خان، مادر عموپورنگ، پدر عموپورنگ، شاگرد نانوا، بچه مردم و قلهک بازی می کنند.سری جدید برنامه پورنگ به موضوعات اجتماعی مثل آداب و مراعات های اخلاقی، روحیه پهلوانی و کمک به همنوع، فرهنگ شهرنشینی و مطالعه و کتابخوانی توجه ویژه ای دارد و با تدارک روایت های جذاب و روان می کوشد رفتارهای اجتماعی درست را به کودکان بیاموزد.

«محله گل و بلبل» هر روز از ساعت 19 از شبکه دو پخش می شود و ساعت 10 روز بعد تکرار خواهد شد. گروه کودک و نوجوان شبکه دو همچنین در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 15، انیمیشن های جدید و برنامه های متفاوتی را به مخاطبان خود ارائه می کند.