آرشیو پنجشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۲
ایران
۱۵

باران، شالیزارهای مازندران را نجات داد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 22 هزار و 838 هکتار از شالیزارهایی که تحت استرس خشکی قرار داشتند با بارندگی چند روز اخیر از خطر نابودی نجات یافتند.

در تعطیلات عید فطر در مناطق شرقی مازندران بیش از 50 میلی متر و در مناطق مرکزی و غربی استان بیش از صد میلی متر باران بارید و بیشترین بارش نیز در نوشهر با 4/177 میلی متر ثبت شد. به گزارش ایرنا، حسن عنایتی افزود: با توجه به وضع بحرانی شالیزارها به دلیل خشکی و تامین نشدن آب زراعی بخصوص در مناطق شرقی استان، سطح کشت برنج به 208 هزار و 635 هکتار تقلیل پیدا کرده و یکهزار و 522 هکتار به دلیل خشکی کشت نشده است.

وی با بیان این که 716 هکتار از شالیزارها به دلیل خشکی رها و غیرقابل استفاده شده است، گفت: 22 هزار و 838 هکتار از شالیزارهایی که تحت استرس خشکی قرار داشتند، خوشبختانه با بارندگی چند روز اخیر از شدت بحران خشکی شان کاسته شده و بسیاری از مزارع تحت استرس از خطر نابودی نجات یافته اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: برخی مزارع دچار ورس یا خوابیدگی شده که باید با کمباین های مخصوص برداشت شوند. عنایتی افزود: شالیزارهای استان در مرحله رشدی از پنجه دهی تا مرحله زایشی و ظهور خوشه در انواع ارقام پرمحصول و محلی قرار دارند.