آرشیو پنجشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۲
صفحه آخر
۲۰
بولد

چالش قیمتی محمدباقر و محمدرضا

اگر بپذیریم هیات وزیران یک نهاد سازمان یافته و متشکل است، که هست، باید بپرسیم چرا دو عضو کلیدی و تعیین کننده تیم اقتصادی آن این قدر با یکدیگر تناقض گفتار دارند.

آن هم تناقض گفتار در مسائلی که به عموم مردم بازمی گردد و برای افکار عمومی مهم است. موضوع، ماجرای اختلافات دنباله دار محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت است که این بار در ماجرای افزایش 6 درصدی قیمت 18 قلم کالای اساسی نمود یافته است.

از یک سو وزیر صنعت رسما از صدور مصوبه دولت و اجرای آن خبر داده و در آن سو، سخنگوی دولت وجود چنین مصوبه ای را از پایه و اساس تکذیب کرده است! این چنین است که اول این نوشتار پرسیدیم، مگر هیات وزیران یک نهاد سازمان یافته است.

البته اختلافات محمدباقر و محمدرضا در ماه های اخیر به این چالش قیمتی خلاصه نمی شود.

عدم پرداخت یارانه تولید و ماجرای حذف یارانه پردرآمدها نیز باعث بروز بگومگوهای مودبانه بین دو مقام ارشد دولتی شده بود؛ بگومگوهایی که البته با متلک پرانی همراه بوده و هست.

اما هرچه هست باید از این بزرگواران انتظار داشت پای اختلافاتشان را به موضوعات حساسی چون قیمت کالاهای اساسی باز نکنند و اجازه دهند بازار، در همان آرامشی که دارد، باقی بماند... امید که این گونه شود.