آرشیو چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۵۵
جامعه
۱۳
خبر

آملی لاریجانی: ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری تبعیض میان وکلانیست

روز گذشته رییس دستگاه قضا در دیداری با اعضای هیات مدیره کانون وکلادر رابطه با ارتقای عدالت قضایی و کیفیت امر دفاع و همکاری با نظام قضایی با یکدیگر گفت وگو کردند. رییس قوه قضاییه با اعلام اینکه وکلاو قضات اعضای یک خانواده هستند، گفت: متاسفانه برخی فشارها و القائات رسانه ای در پی منحرف کردن ذهن قضات و وکلانسبت به یکدیگر هستند. اما دستگاه قضایی مقهور این فشارها نمی شود و همواره در عملکرد و مناسبات خود مطابق قانون عمل می کند.

در این دیدار رییس کانون وکلای مرکز و جمعی از اعضای هیات مدیره آن نظرات و پیشنهادات خود را درباره مسائل مرتبط با کانون وکلابیان کردند. رییس کانون وکلای مرکز باتقدیر از اقدامات انجام شده در دستگاه قضایی در سال های اخیر خطاب به آملی لاریجانی گفت: عملکرد دستگاه قضایی و اقدامات شما در مدت مدیریت تان به ویژه در تصویب قوانین جدید موجب بهبود روند امور قضایی شده است.

لاریجانی در این جلسه در رابطه با اجرایی شدن جنجالی ترین ماده تصویب شده در تابستان گذشته گفت: اجرایی کردن تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری تبعیض میان وکلانیست، بلکه نوعی تخصیص است و در واقع احراز صلاحیت برخی وکلابه معنی عدم صلاحیت بقیه وکلانیست و دستگاه قضایی به دنبال اعمال راه مناسبی برای اجرایی کردن این ماده قانونی با کمترین محدویت است. نجفی توانا بعد از برگزاری این نشست به رسانه ها گفت: در رابطه با تبصره ماده 48 مقرر شد قوه قضاییه و کانون وکلای مرکز بررسی هایی را انجام دهند و به راه حل مشترکی برسند تا مشکلات موجود رفع شود و بتوانند به یک وفاق تخصصی و علمی برسند. همچنین در رابطه با لایحه جامع وکالت و بحث استقلال وکلاقرار شد کمیته ای با حضور نمایندگانی از هر دو طرف تشکیل شود و این کمیته در چارچوب آخرین تجارب علمی و با لحاظ نیازهای بومی نسبت به ارایه پیشنهاد اقدام کند.