آرشیو چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۵۵
اقتصاد
۴

تشکل ها

افزایش قیمت روغن منتفی شد

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی گفت: با وجود پیشنهاد صنایع برای افزایش قیمت روغن نباتی، با مخالفت دولت فعلاافزایش قیمت این محصول منتفی شده است و اگر کارخانه ای قیمت محصول خود را افزایش دهد، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برخورد می کند. محمد قبله به ایسنا گفت: با وجود پیشنهاد صنایع روغن نباتی برای افزایش قیمت این محصول، دولت با این پیشنهاد مخالفت کرد و صاحبان صنایع روغن نباتی مطیع تصمیمات دولت هستند: بنابراین فعلاافزایش قیمت روغن نباتی منتفی شده است.

مرغ کیلویی 7000 تومان

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران متوسط قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار مصرف را 7000 تومان عنوان کرد و به ایسنا گفت: هیچ گونه کمبودی در تولید وجود ندارد و با افزایش احتمالی مصرف در روزهای آینده هیچ افزایش ناگهانی قیمت نخواهیم داشت. عظیم حجت با اشاره به اثرات منفی «کمپین نخریدن مرغ» گفت: کشور ما هفتمین تولیدکننده مرغ در دنیاست که علاوه بر تامین نیاز داخلی، به کشورهای همسایه از جمله عراق نیز مرغ صادر می کند. ضربه زدن به این صنعت موجب می شود که از یک کشور صادرکننده به کشوری واردکننده تبدیل شویم.

وی به تبعات منفی کمپین نخریدن مرغ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 24 هزار واحد مرغداری در سطح کشور به صورت مستقیم فعال و 600 هزار نفر به این صنعت وابسته هستند. وی متوسط قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده را 4700 تومان، هر کیلوگرم لاشه مرغ را 6600 تومان و متوسط قیمت برای مصرف کننده را 6900 تا 7200 تومان عنوان کرد.

مهم ترین مشکل خشکشویی ها حدود صنفی است

رییس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی، یکی از معضلات اصلی اتحادیه را حدود صنفی دانست و افزایش قیمت حامل های انرژی را از دیگر مشکلات این صنف برشمرد. ابوالفضل رجب زاده به ایسنا گفت: از حدود یک سال پیش با تصویب مجلس شورای اسلامی حدود صنفی در اتحادیه خشکشویی و لباسشویی برداشته شد که این موضوع معضلات زیادی را برای ما به وجود آورد، چون ایجاد واحدهای مختلف خشکشویی و لباسشویی در نزدیکی یکدیگر در تعداد مشتری تاثیرگذار است. وی افزود: در بعضی اتحادیه ها مثل اتحادیه ما بحث حدود صنفی بسیار مهم است که متاسفانه با برداشته شدن این حدود واحدهای ما با مشکلات بسیاری مواجه شدند که این موضوع را بارها پیگیری کردیم ولی متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده ایم.