آرشیو سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۶۴
صفحه اول
۱

تسلط 24 ساعته و دائمی سپاه بر خلیج فارس

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که سال هاست مسئولیت کل خلیج فارس و تنگه هرمز با نیروی دریایی سپاه پاسداران است، گفت: ما تسلط 24 ساعته و دائمی بر کل خلیج فارس داریم.

به گزارش فارس، سردار علی فدوی در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر امشب»، با اشاره به موضوع دستگیری نظامیان متجاوز آمریکایی در خلیج فارس و نیز دیدار با فرمانده معظم کل قوا افزود: در ماجرای اخیر، پس از دریافت اطلاعاتی درخصوص برخی تحرکات در اطراف جزیره فارسی، دو شناور سپاه بلافاصله اعزام شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: شناورهای آمریکایی می خواستند به جزیره عربی که متعلق به عربستان است بروند، اما به سمت جزیره فارسی متمایل شده بودند. قاعدتا نباید با سیستم های ناوبری این اشتباه را می کردند، ولی به هر حال خواست خدا بود و آنها به این سمت آمدند.

وی با بیان این که آمریکایی ها حدود دو ساعت از سرنوشت شناورهایشان اطلاع نداشتند تا این که نیروهای ایرانی روی کانال بین المللی به آنها اطلاع دادند، گفت: وقتی آمریکایی ها فهمیدند شناورهایشان نزد ماست، رفتار کاملاغیرحرفه ای کردند. فدوی اضافه کرد: پس از دستگیری نظامیان آمریکایی حدود 18 فروند هواپیما از ناو هواپیمابر بلند شد و برخی از آنها به آسمان جزیره فارسی آمدند. ما تک تک بالگردها و هواپیماهای آنها را زیر نظر داشتیم و دو مرتبه پیام دادیم و با قدرت به آنها اعلام کردیم که کوچک ترین اقدام خصمانه ای کنند، تمام نیروهای آمریکا در این منطقه مورد اصابت سریع ما قرار گرفته و شناورها و موشک های ما نیز آماده بودند. فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: ما سال های زیادی است علاوه بر موشک های ساحل به دریا که در تونل های طولانی قرار دارند، شناورهای تندرو را نیز که کابوس آمریکایی هاست در شهرهای زیرزمینی شناوری داریم و شاید در فرصتی آنها را هم به مردم نشان دهیم. وی با بیان این که آمریکا یک بار اعلام کرده بود سپاه هزار تونل مملو از موشک و شناور در سواحل خود دارد، گفت: چیزی که آمریکایی ها می دانند همه داشته های ما نیست و چیزی است که ما خودمان نشان داده ایم و خواسته ایم آنها بدانند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: در حوزه شناورهای تندرو، سرعت شناورهای ما دو برابر سرعت آمریکایی ها شده و سرعت سه برابر نیز تست شده است.