آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۰
سیاسی
۲

هاشمی: اگر جنگ 20 سال هم طول می کشید، می ایستادیم

آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: جنگ اگر 20 سال هم طول می کشید، به قول امام راحل می ایستادیم.

به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تحلیلی مکتوب از هشت سال دفاع مقدس نوشت: به یاد دارم که در یکی از پرمخاطره ترین سفرها به آبادان، در زمان محاصره، یکی از فرماندهان سپاه با حالتی بغض کرده از عدم شلیک گلوله های توپ توسط ارتش گله کرد و وقتی علت را از فرماندهان ارتش حاضر در آبادان پرسیدم، دستور اکید سرفرماندهی ارتش مبنی بر منع شلیک را بهانه آوردند. موضوع را با امام مطرح کردم و وقتی امام از بنی صدر پرسیدند، در جواب گفت: «اولا از این نوع گلوله ها خیلی محدود داریم و ثانیا قیمت هر گلوله فلان مبلغ است.»

وی ادامه داد: در همان ایام در آستانه یک سفر در فرودگاه تهران، یکی از فرماندهان ارتش با ترس و دلهره فراوان خود را به آیت الله خامنه ای رساند و گفت: نه تنها قیمت این گلوله ها زیاد نیست، بلکه در زرادخانه ها و حتی در مناطق جنگی از این گلوله ها فراوان داریم. موضوع طی یک یادداشت کوتاه جهت پیگیری توسط آیت الله خامنه ای که آن روزها نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند، به اطلاع امام رسید و پس از آن بود که با شلیک مستمر آن نوع گلوله ها، جلوی پیشروی ارتش بعث گرفته شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه «جنگ اگر 20 سال هم طول می کشید، به قول امام راحل می ایستادیم» افزود: اما خدا را شکر که ایران اسلامی را از نعمت رهبری برخوردار کرده بود که صلابت و انعطاف و قاطعیت و قبول استدلال از ویژگی های ایشان بود. دقت و درایت امام در ماجرای قبول قطعنامه 598، حتی در تقدم و تاخر بندها و چگونگی اعلام آن برای ما در جلسات فوق سری ستودنی بود