آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۰
فرهنگ و هنر
۲۲

فرهنگ

مدیر کل حقوقی وزارت ارشاد درباره رای دادگاه «رستاخیز» به «ایران» گفت: رای دادگاه <رستاخیز> بدوی روز شنبه <ابلاغ> شده، نه <صادر>

لادن حیدری مدیر کل دفتر حقوقی و امور مالکیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعبه بدوی دیوان عدالت اداری ورود خسارت به فیلم رستاخیز را تایید کرده است و دیروز هم رای به ما ابلاغ شده است نه صادر.

حیدری در گفت و گو با «ایران» ضمن ابراز تاسف درباره اینکه سخنانش به گونه دیگری منتشر و منعکس شده افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مهلت مقرر، تجدید نظرخواهی خواهد کرد. به گزارش «ایران» دیروز برخی خبرگزاری ها به نقل از لادن حیدری مدیر کل دفتر حقوقی و امور مالکیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر صدور رای دادگاه بدوی را منتشر کرده اند. بر اساس این خبر دادگاه بدوی در روز شنبه به نفع فیلم سینمایی رستاخیز رای صادرکرده است. این در حالی است که روز شنبه این حکم تنها ابلاغ شده بود نه صادر، موضوعی که احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی رستاخیز نیز روز گذشته در گفت و گو با «ایران» بر آن تاکید کرده است.

استقبال از نمایش ویژه نسخه عربی فیلم سینمایی «رستاخیز» در نجف

نمایش ویژه نسخه عربی فیلم سینمایی «رستاخیز» با نام «القربان» در جشنواره الغدیر«رسانه های جهان اسلام» در شهر نجف با استقبال روبه رو شد. به روایت حاضران، سالن چهارصد نفری نمایش مملو از تماشاگرانی بود که در سکوت مطلق با چشمانی اشکبار و ابراز احساسات جمعی، نمایش این اثر را دنبال کردند. این نمایش ویژه با حضور احمدرضا درویش، کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» و هیات ایرانی برگزار شد و تا ساعتی پس از پایان فیلم احمدرضا درویش و فرهاد قائمیان مورد پرسش و پاسخ اهالی رسانه و کارشناسان مدعو جشنواره قرار گرفتند.