آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۰
اقتصادی
۶

روی خط خبر

رونق بازار مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: میانگین حجم معاملات در کشور در نیمه اول امسال صعودی نبوده اما امیدواریم در ماه های آتی رشد معاملات مسکن از تهران به شهرهای بزرگ و مراکز استان ها تسری یابد. حسام عقبایی درگفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: وضعیت معاملات درشهر تهران طی شش ماهه اول سال رو به رشد بوده است. براساس آمار به دست آمده، در شهریور ماه 15 هزار و 372 قرارداد خرید و فروش و 19 هزار و 39 قرارداد اجاره به ثبت رسیده است.

آمادگی ارمنستان برای برقراری تجارت ترجیحی با ایران

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران با بیان اینکه حجم تجارت دو کشور در سال گذشته 300 میلیون دلار بوده است، گفت: پیشنهاد ترانزیت گاز ایران به گرجستان از طریق ارمنستان به طرف ایرانی داده شده است. به گزارش مهر، «آرتاشف تومانیان» با بیان اینکه ارمنستان برای برقراری تجارت ترجیحی با ایران آماده است، افزود: ما سیاست تجاری و بازرگانی آزادی را داریم و عوارض گمرکی در کشور ما صفر یا خیلی ناچیز است.

آغاز مذاکرات آبی ایران-امریکا

معاون وزیر نیرو با اشاره به سفر چند شرکت فعال امریکایی در صنایع آب و فاضلاب به تهران، گفت: ایران در چارچوب قوانین کشور محدودیتی برای همکاری با شرکت های امریکایی در صنایع آب و فاضلاب ندارد. رحیم میدانی در گفت و گو با مهر با اشاره به مشارکت و حضور شرکت های امریکایی در نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران گفت: برای نخستین بار در دوران پسابرجام شرکت های امریکایی در نمایشگاه آب و فاضلاب تهران حضور یافته اند. وی تصریح کرد: بر این اساس در صورتی که شرکت های امریکایی به قوانین ایران پایبند باشند محدودیتی برای همکاری و فعالیت آنها در صنایع آب و آبفای کشور وجود ندارد.