آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۰
جهان
۲۰
روسیه

یار <پوتین> در صدر «دوما»

شورای عالی حزب حاکم روسیه واحد که در انتخابات دوما اکثریت مطلق را به دست آورده است، پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور را برای معرفی ویاچسلاو والودین به عنوان رئیس جدید این مجلس تایید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، والودین سال 1990 با عضویت در شورای شهر ساراتف در منطقه ولگای روسیه فعالیت اصلی خود را آغاز کرد و از سال 1992 تا 1994 معاون شهردار و سپس تا سال 1995 معاون مجلس محلی استان ساراتف شد. وی سال 2007 نیز کمتر از یک سال معاون و رئیس دفتر نخست وزیر روسیه بوده است. والودین از سال 1999 تا 2010 هم که به عنوان معاون دفتر کاخ کرملین منصوب شد در دومای روسیه حضور داشت و از رهبران جناح روسیه واحد در پارلمان بود. والودین از یاران وفادار پوتین بوده است. بسیاری معتقدند وی حتی فهرست کاندیداهای احزابی را تعیین کرده بود که شانس ورود آنها به دوما برابر با صفر تلقی می شد. والودین همواره با نمایندگان انفرادی سر و کار دارد.

در برخی محافل نیز از هم اکنون از والودین به عنوان رهبر روسیه پس از پوتین نام برده می شود. در این شرایط والودین حتما در مورد روسیه سال 2024 فکر می کند. در مجموع باید گفت پیروزی قاطعانه حزب روسیه واحد که به حزب پوتین مشهور است در کنار ورود سه حزب دیگر روسی به دومای دولتی که دیدگاه های مشترکی با ولادیمیر پوتین در حوزه سیاست خارجی و دفاع از منافع ملی روسیه دارند و از سوی دیگر عدم راهیابی و شکست احزاب لیبرال که در اذهان مردم روسیه به سمبل ستون پنجم غرب در روسیه تبدیل شده اند، حاکی از آن است که مردم روسیه به رغم تحریم های غرب و مشکلات اقتصادی سال های اخیر و نارضایتی از برخی سیاست های حوزه داخلی دولت خود، یک واکنش ملی از جنس میهن پرستی روسی به فشارهای گسترده غرب علیه روسیه از خود به نمایش گذاشتند و حمایت قاطعانه ای را از راهبردهای ولادیمیر پوتین به عنوان سمبل مقاومت روسی در برابر غرب به عمل آوردند.