آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۰۹
سیاسی
۳

اخبار

15 مرداد، تحلیف روحانی در مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مراسم تحلیف رئیس جمهوری 15 مرداد برگزار می شود، گفت: طبق تصمیم هیات رئیسه، مجلس 4 هفته را برای مراسم تحلیف و رای اعتماد به کابینه در نظر گرفته است.به گزارش خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی در جمع خبرنگاران افزود: برنامه ریزی مراسم تنفیذ رئیس جمهوری توسط دفتر رهبر معظم انقلاب انجام می شود که احتمالا 10 یا 11 مردادماه انجام می شود. به گفته وی بر اساس تصمیم هیات رئیسه مجلس و طبق آیین نامه داخلی، 2 هفته اول مرداد و 2 هفته آخر شهریورماه سال جاری به تعطیلات تابستانی مجلس اختصاص یافته است.عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بعد از برگزاری مراسم تحلیف در مورخ 15 مردادماه، رئیس جمهوری 2 هفته فرصت دارد وزیران پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند، تصریح کرد: بعد از آن مجلس یک هفته فرصت دارد صلاحیت های وزیران پیشنهادی را مورد رسیدگی قرار دهد و پس از آن جلسات علنی رای اعتماد به وزیران پیشنهادی آغاز می شود. همچنین ایسنا خبر داده است که مراسم تنفیذ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی توسط حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب 12 مردادماه در حسینیه امام خمینی (ره) و با حضور سران قوا و جمعی از مقامات لشکری و کشوری برگزار می شود.

توئیت انتخاباتی جهانگیری

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در توئیتر خود نوشت: انتخابات اوج نقطه شکوفایی، عظمت و اقتدار کشور بود و نباید کسی به خود اجازه دهد شیرینی انتخابات را با بداخلاقی و سخنان نادرست به کام ملت تلخ کند. به گزارش «ایران»، وی افزود: کسانی که برخورد نادرستی با رای ملت دارند، حتما اثرات این رفتار را خواهند دید، چرا که مردم به یاد می سپارند چه کسانی رفتار توهین آمیز داشته اند.

احضار 50 کاندیدای متخلف برای پاکسازی شهر فردیس

دادستان فردیس گفت: 50 نفر از کاندیدای متخلف شورای شهر به دادسرا احضار شدند تا نسبت به پاکسازی شهر اقدام کنند، در غیر این صورت تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. به گزارش میزان، جهانشاهلو از تعهد کاندیدای متخلف انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به پاکسازی شهر خبر داد و گفت: این افراد در زمان انتخابات به تبلیغ روی تاسیسات عمومی و شهری اقدام کرده اند که به دستور دادستان و جلوگیری از عواقب قضایی باید نسبت به پاکسازی شهر اقدام کنند.