آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۳
سیاسی
۷

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

تکذیب ادعای وجود چند هزار نیروی حقوق بگیر بیکار در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اظهارات یکی از مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر وجود چند ده هزار نفر در آموزش و پرورش که بدون انجام کاری حقوق دریافت می کنند، گفت: از همان مسئول بپرسید ممکن است در سازمانی پرتی نیرو داشته باشیم اما اینکه در بخش های اداری چند ده هزار نفر حقوق بگیرند و کاری نکنند نداریم و ادعای آن دوست را تکذیب می کنم.

محمد بطحایی در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی در دانشگاه شهید رجایی، اظهار کرد: با سه ساله شدن دوره فنی و حرفه ای قطعا نیاز ما به نیروی انسانی در بخش هنر آموز و آموزش های فنی و حرفه ای بیشتر خواهد شد. البته با مشکل خروجی ها نیروی انسانی و بازنشستگی قابل توجهی از همکاران در چهار سال آینده مواجهیم که رفع آن در قالب برنامه جامع نیروی انسانی دنبال می شود که در دست تهیه است.

بطحایی درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش در بهمن ماه عنوان کرد: صحبت های مقدماتی انجام گرفته است تا در اواخر دی ماه آزمون استخدامی را برگزار کنیم اما تاریخ دقیق آن منوط به تایید سازمان امور استخدامی است که تا دو هفته آینده مشخص می شود. یک اختلاف نظر با سازمان استخدامی در خصوص میزان کمبود نیروی انسانی وجود دارد که باید برطرف شود و به رقم ثابتی درباره تعداد جذب برسیم.

وی درباره تبدیل وضعیت 12 هزار نیروی قراردادی و پیمانی گفت: این سیاست کلی دولت برای آموزش و پرورش و سایر دستگاه هاست. امیدوارم بتوانم موافقت دولت را برای تبدیل وضعیت به دست بیاورم تا این تبدیل وضعیت صورت گیرد. امروز پاسخ صریحی که همکاران پیمانی وقراردادی از صحبتم دریافت کنند ندارم و این امر در دست پیگیری است.

وزیر آموزش و پرورش درباره کتب کمک آموزشی گفت: این واقعیت تلخی است که در نظام آموزش و پرورش وجود دارد و صادقانه بگویم نتوانستیم آن را برطرف کنیم. متاسفانه آزمون ها و آمادگی دانش آموزان برای کنکور که باید از متوسطه دوم آغاز شود، در برخی مواقع به دوره ابتدایی نیز کشیده شده و بخشی از این ایراد به آموزش و پرورش برمی گردد.