آرشیو چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۷
اقتصادی
۶

گزیده

امضای قرارداد جدید ایران خودرو و هیوندای

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای پاسخگویی به نیازهای بازارهای داخلی و خارجی، قرارداد طراحی، توسعه، تولید و تامین سالانه 400 هزار دستگاه گیربکس جدید اتوماتیک 6 سرعته برای پلت فرم محصولات جدید را با شرکت هیوندای پاورتک امضا کرد. به گزارش ایکوپرس این قرارداد میان هاشم یکه زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و هاجین کیم مدیر عامل شرکت هیوندای پاور تک امضا شد. این سومین قرارداد از تفاهمنامه 10 جانبه گروه صنعتی ایران خودرو با سازندگان معتبر جهانی و داخلی قطعات و مجموعه های خودرو است که بین مدیران عامل دو شرکت امضا شد.

رشد 182 واحدی شاخص بورس

دیروز سه شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 182 واحد رشد کرد و به رقم 86 هزار و 529 واحدی رسید، اما شاخص کل هم وزن با افت 18واحدی روبه رو شد و به رقم 17هزار و 481 رسید.

صادرات 120 میلیون دلار فرش به خارج از کشور

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در پنج ماه نخست امسال بیش از یک هزار و 500 تن فرش به ارزش 120 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.به گزارش ایرنا، حمید کارگر در گردهمایی روسای ادارات فرش دستباف سراسر کشور در بجنورد اظهار کرد: این میزان صادرات فرش در مقایسه با مدت مشابه پارسال 18درصد رشد دارد.

نرخ تورم به 8.2درصد رسید

مرکز آمار ایران اعلام کرد:نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در 12 ماه منتهی به مهر ماه سال 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور 8.2 درصد، مناطق شهری هشت درصد و مناطق روستایی 9.1درصد است که نسبت به همین اطلاع در شهریور ماه 1396، برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی 0.2 واحد درصد افزایش یافته است.