آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۰۹۱
سیاست
۳

الو شرق

88640260

[email protected] پیامک: 30004699

•درباره انجمن صنفی روزنامه نگاران اطلاع رسانی کنند: روزنامه ای درباره فعالیت انجمن صنفی روزنامه نگاران مطالبی نوشت، اما هربار تماس می گیریم کسی به تلفن ها جواب نمی دهد. خواهشمند است چنانچه اطلاع دقیقی از انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران دارند، اطلاع رسانی کنند.

علی از تهران

•روی آخرین قبض برقی که به دستم رسید، عبارتی توجهم را به خود جلب کرد؛ مشترک گرامی: به موجب ماده 12 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) از ابتدای سال 96 مشمول پرداخت حق بیمه به مبلغ 500 ریال به ازای هر30 روز می باشید. همگان واقف اند که در برابر پرداخت هر حق بیمه ای، باید به فرد بیمه شده خدمتی ارائه شود. حالا اگر مثل خیلی از موارد مشابه قرار است با این عنوان جدید و با چراغ خاموش پولی از مشترکان دریافت شود که هیچ، ما که قدرتی نداریم و ناچاریم بپردازیم؛ ولی اگر قرار است در برابر این حق بیمه خدمتی به مشترکان ارائه شود، خواهش بنده این است که مشترکان را از طریق رسانه های عمومی آگاه کنید.

یک مخاطب

•مغازه ها و جای پارک ها: کمبود جای پارک معضل انکارنشدنی پایتخت و کلان شهرهای ایران است و این در شرایطی است که خودروها بی اعتنا به این معضل، بی وقفه و بی امان، تولید می شوند و نیز می دانیم که خیابان ها ازجمله خیابان های فرعی و کوچه ها شارع عام هستند. متاسفانه در بافت های قدیم شهر مشاهده می کنیم هر مغازه داری برای مغازه خود در حاشیه خیابان ها صندلی، گلدان، لاستیک و موانعی از این قبیل می گذارد و حق پارک کردن را از شهروندان می گیرد؛ به طوری که شهروندان ناچارند برای پیدا کردن جای پارک، خودروهای خود را در نقطه ای دور از مقصد خود، در جایی ناامن پارک کنند تا به کار و برنامه خود برسند. جا دارد شهرداری های منطقه ها که متولی واقعی گذرگاه ها هستند، با همراهی راهنمایی و رانندگی این انحصارطلبی را از مغازه ها سلب کنند و آرامش را به رانندگان بازگردانند.

دکتر عبدالحمید حسین نیا