آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۲
ورزشی
۲۳

کی روش: بازیکنان بزرگ با جادو و شانس بزرگ نشده اند!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در تازه ترین گفت وگویش با مجله فورفورتو توصیه هایی به بازیکنان و مربیان جوان برای افزایش کارایی ارائه داده است. کارلوس کی روش در ابتدا در مورد تفاوت های موجود بین سرمربی و کمک مربی گفت: سرمربی یک رهبر است که تمام تصمیمات مختلف از جانب تیم را باید هدایت و مدیریت کند. اگر قرار باشد یک نصیحت بکنم این است که صرفنظر از هر موقعیتی که فوتبال تو را در آن قرار می دهد، مثبت اندیش باش. این یک نصیحت ارزشمند ولی اجرای آن بسیار سخت است چرا که با وجود آنکه خیلی از مردم فکر می کنند، مربیگری کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است.

او در پاسخ به این سوال که بازیکنان بزرگی همچون زین الدین زیدان، دیوید بکام و کریستیانو رونالدو مهارت های یکسانی دارند؟ افزود: بازیکنان بزرگ به خاطر جادو، شانس یا چیزهای دیگر تبدیل به بازیکنان بزرگ نشده اند. آنها به خاطر دو عنصر مهم تبدیل به بهترین بازیکنان جهان شدند. یک هوش، رفتار منظم جهت آمادگی برای جلسات تمرینی و همین طور مراقبت از خود و دوم که من بسیار به آن عقیده دارم این است که ورزشکاران بزرگ از نظر ذهنی و روانی نسبت به ورزشکاران سطح عادی، قوی تر هستند و این فرق باعث می شود که آنها نسبت به بازیکنان دیگر متمایز شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند برخی از مربیان سعی دارند تا فوتبال را پیچیده جلوه دهند؟ بیان داشت: من جزو این افراد نیستم. فوتبال بازی بسیار ساده ای است. در فوتبال مانند زندگی، کسانی که توانایی درک بالایی داشته باشند موفق تر هستند. من با فوتبال خیابانی بزرگ شده ام و خیلی آزاد فوتبال بازی می کردم. سپس مربی شدم و در مربیگری هم به اصل فوتبال و سادگی آن نیز اعتقاد داشتم.