آرشیو سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۴
ورزشی
۹

اجرای قانون منع فعالیت بازنشستگان در استقلال و پرسپولیس

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش، گفت: پرسپولیس و استقلال در زمره دستگاه های اجرایی هستند که باید به قانون فعالیت بازنشستگان عمل کنند اما تکلیف این دو باشگاه را هیئت مدیره و مجمع مشخص می کند.

محمدرضا داورزنی در تازه ترین صحبت های خود اظهار داشت: همان قانونی که منع به کارگیری بازنشسته ها را گفته در جای دیگر این اجازه را به جانبازان و آزادگان داده تا افرادی که قبل از تصویب قانون بازنشسته شده اند، می توانند به خدمت برگردند. ما نمی توانیم این حق را از کسانی که شامل ماده 60 جامعه ایثارگری می شوند، سلب کنیم. آنها می توانند ادامه کار داشته باشند.

وی افزود: از زمان اجرای قانون که البته بین دیوان محاسبات و سازمان بازرسی اختلاف وجود دارد. بعد از اتمام قانون نمی توانیم به فدراسیون هایی که بازنشسته دارند، پول بدهیم.

داورزنی درباره مسائل مطرح شده در فوتبال تصریح کرد: اجازه دهید فوتبال در آرامش کارش را دنبال کند. مجمع بالاترین تصمیم گیرنده است. ما نیاز داریم این آرامش را حفظ کنیم. بعضی ها می گویند می خواهند قانون را دور بزنند! مگر می شود؟ مطمئن باشید دوستان در فدراسیون فوتبال دنبال حفظ آرامش هستند. نباید بیش از اندازه به یک موضوع بپردازیم، ما باید قانون را اجرا کنیم. حق رئیس یا دبیر فدراسیون هم این است که از فرصت قانونی استفاده کند. خلاف قانون عمل نکردیم. به عنوان دستگاه اجرایی این هماهنگی را داریم که نه لطمه ای به فدراسیون بخورد و نه به دوستان.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت گرشاسبی در باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: پرسپولیس و استقلال در زمره دستگاه های اجرایی هستند که باید از این قانون عمل کنند اما تکلیف این دو باشگاه را هیئت مدیره و مجمع مشخص می کند.