آرشیو یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۳۴۱۹
حوادث
۱۱

پنج قاره

سقوط هواپیمای مسافربری به رودخانه در آمریکا

هواپیمای مسافربری بویینگ 737 حین بلندشدن از باند فرودگاه در ایالت فلوریدا دچار حادثه شد و به رودخانه ای سقوط کرد. هیچ یک از سرنشینان هواپیما در این سانحه آسیبی ندیدند. مقامات محلی تعداد مسافران این هواپیما را 136 نفر اعلام کرده اند. در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره علت وقوع این حادثه در دسترس نیست.

9 کشته و 3 مفقود در واژگونی قایق مهاجران در ترکیه

طبق اعلام گارد ساحلی ترکیه، بعد از ظهر روز جمعه در پی غرق شدن یک قایق حامل مهاجران در ساحل شمال غربی ترکیه، 9 نفر از جمله پنج کودک کشته و سه نفر دیگر نیز مفقود شدند. این قایق که در مجموع 17 سرنشین داشت، پنج نفر از سرنشینان این قایق نجات داده شدند. گارد ساحلی ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد عملیات جست وجو و نجات شامل چهار قایق و دو بالگرد برای پیداکردن سه مفقود این حادثه از جمله یک مظنون به قاچاق مهاجران در حال اجراست.

رکورد بالای کشته ها در درگیری با پلیس برزیل

آمارهای جدید نشان می دهد تعداد افرادی که در ایالت «ریودوژانیرو»ی برزیل در درگیری ها به دست نیروهای پلیس کشته شده اند، به بالاترین رکورد رسیده است. در سه ماهه نخست سال جاری میلادی (2019) به طور میانگین روزانه پنج نفر در ایالت ریودوژانیرو به دست نیروی پلیس کشته شده اند که در مقایسه با سال های قبل رکورد بالایی بوده و افزایش 18درصدی داشته است. آمارهای رسمی حاکی از آن است در سه ماهه نخست حدود 434 نفر به وسیله نیروی پلیس در درگیری ها کشته شده اند که این آمار در دوره مشابه سال قبل حدود 368 نفر بوده است. خشونت فراگیر یکی از مشکلات تاریخی در برزیل و ایالت ریودوژانیرو است و طبق آمار از سال 2014 تعداد قربانیان عملیات های پلیس برزیل افزایش ناگهانی داشته است.به گزارش روزنامه گاردین، میزان جرائمی از قبیل سرقت در این کشور کاهش داشته است اما منتقدان بر این باورند مشکلات ساختاری همچنان به قوت خود باقی است.