آرشیو شنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۸
صفحه آخر (جهان)
۱۲

عملیات بزرگ حشدالشعبی علیه داعش در سامراء

نیروهای «حشدالشعبی» طی عملیات بزرگی در جنوب شهر «سامراء»، شمار زیادی از عناصر داعش را تار و مار کردند.

فرماندهی عملیات حشدالشعبی در شهر سامراء طی بیانیه ای، اعلام کرد، نیروهای حشد مواضع عناصر گروه تروریستی داعش را در منطقه «البومحاسن» در جنوب این شهر، هدف حمله قرار دادند.

به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است، نیروهای تیپ 315 حشدالشعبی بر اساس اطلاعات محرمانه، از وجود عناصر تروریستی داعش در منطقه البومحاسن مطلع شدند و سپس، با توپخانه و سلاح های نیمه سنگین، ضربات دقیقی را به صفوف آنها وارد کردند. نیروهای حشد در نهایت نیز، دست به پیشروی زدند و شمار زیادی از عناصر داعش را کشته و یا زخمی کردند.

از استان «الانبار» در غرب عراق نیز خبر رسید، نیروهای ارتش عراق با ایستادگی مقابل نفوذ عناصر داعش، 39 نفر از آنها را بازداشت کرده و هشت داعشی دیگر را نیز از پای در آوردند. بقیه عناصر داعش هم مجبور به عقب نشینی به داخل خاک سوریه شدند.

حمله به آمریکایی ها

یک منبع امنیتی اعلام کرد، کاروان نظامی حامل مواد لجستیک ائتلاف بین المللی تحت امر واشنگتن، در نزدیکی «البطحاء» واقع در استان «ذی قار» هدف انفجار بمب کنار جاده ای قرار گرفت. این انفجار، تلفاتی نداشت.

به گزارش ایسنا، در شمال عراق نیز منابع خبری از اصابت سه راکت کاتیوشا به نزدیکی پایگاه هوایی آمریکایی «البلد» در استان «صلاح الدین» ، خبر داده اند. به گزارش خبرگزاری فارس، در ارتباط با این حمله نیز هیچ تلفاتی گزارش نشده است.خبر دیگر از عراق اینکه ده ها نفر در اعتراض به حملات مکرر ترکیه به شمال عراق، مقابل سفارت آنکارا در بغداد دست به تظاهرات زدند و خواستار اخراج سفیر ترکیه از عراق شدند.