آرشیو سه‌شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۷۳۴
رسانه: بین الملل
۸

ذره بین

آیا بایدن به سرنوشت کلینتون دچار می شود؟

نتایج تازه ترین نظرسنجی مشترک وال استریت ژورنال و شبکه ان بی سی آمریکا نشان می دهد محبوبیت جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در میان افرادی که قصد شرکت در این انتخابات را دارند به 50درصد رسیده، در حالی که حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در میان مردم این کشور به 41 درصد کاهش یافته است.

به گزارش یورونیوز، چهار سال پیش نیز همانند این روزها نتایج نظرسنجی ها از محبوبیت 50 درصدی نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حکایت داشت و فقط 41درصد آمریکایی ها حامی ترامپ بودند، این پیشتازی هیلاری کلینتون تا روز انتخابات ادامه یافت،ولی موجب پیروزی هیلاری کلینتون نشد.

توافق انتقال بخشی از سربازان آمریکایی از آلمان به لهستان

وزیران خارجه ایالات متحده و لهستان قراردادی امضا کردند که مطابق آن به زودی هزار سرباز آمریکایی در لهستان مستقر می شوند. بسیاری از سربازان از آلمان به لهستان می روند.

به گزارش دویچه وله،آمریکا و لهستان گام دیگری در جهت همکاری نظامی برداشتند. پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده و ماریوژ بلاژاک، وزیر دفاع ملی لهستان،سندی درباره اعزام هزار سرباز آمریکایی به لهستان امضا کردند.آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان در ستایش از توافق دو کشور گفت:«از این پس فقط سربازان و زیرساخت های آمریکایی نخواهیم داشت، بلکه در آینده و در صورت پیش آمدن خطر، سربازان ما و ایالات متحده دوش به دوش هم پیکار خواهند کرد.»