آرشیو دوشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۵۰
ورزشی
۹

رئیس فراکسیون ورزش مجلس: منافع ملی در قرارداد ویلموتس دیده نشده است

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت که سهل انگاری در قرارداد ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران مشهود است و در این قرار داد منافع ملی دیده نشده است.

محمدعلی فروردین در گفت وگویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: پس از برگزاری جلسه با وزیر ورزش و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال قرار بر این شد که صحبت های شفاهی به صورت مکتوب همراه با مستندات تحویل کمیسیون اصل 90 داده شود و کمیسیون نظرش را اعلام کرده و نتایج به دست آمده در اختیار سازمان بازرسی قرار گیرد.

فروردین در توضیح از جمع بندی این جلسه گفت: سهل انگاری در نحوه حق قرارداد با ویلموتس مشهود است و شکی در آن نیست این قرار داد از اساس دارای اشکالاتی است، اشکالاتی که ما در جلسه به آن اشاره کردیم، اما کسانی که این قرارداد را امضاء کردند حتی یک کلام هم صحبت نکردند تا معلوم شود براساس آگاهی به تمامی بندها این اقدام را انجام داده یا به خاطر تبعیت از آقای تاج و درخواست او امضاء کردند. مستندات و بررسی ها موجود است و نشان می دهد که در عقد قرارداد علاوه بر سهل انگاری، منافع ملی دیده نشده است که وزیر ورزش هم در صحبت هایش به آن اشاره کرد.

وی افزود: صحبت وزیر ورزش این بود که تمامی تلاش صورت گرفته تا فدراسیون فوتبال در عقد قرارداد استقلال داشته باشد ما هم بر این باور هستیم که باید استقلال فدراسیون حفظ شود، اما برای رسیدن به این موضوع استفاده از حقوقدانان قوی در عقد قرارداد لازم بود که بتوان بعد از آن دفاعیات لازم را داشت.