آرشیو دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۷۴۶۶
سیاسی
۳

مرعشی: برنامه انتخاباتی کارگزاران آبان اعلام می شود

برگزار نشدن جلسات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان طی نزدیک به هشت ماه گذشته احتمالا به دلیل همه گیری کرونا وضعیت این جریان سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را بیش از دیگر جریان ها در ابهام قرار داده است. با این حال حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران روز گذشته در گفت و گویی اعلام کرد که برنامه انتخاباتی حزب متبوعش تا آبان ماه منتشر می شود.

مرعشی در گفت و گو با تابناک با تایید وجود اختلاف نظر میان احزاب اصلاح طلب درباره انتخابات 1400 و با بیان اینکه هنوز جلساتی برای ائتلاف میان اصلاح طلبان شکل نگرفته و فعلا در درون احزاب بحث های انتخاباتی در حال انجام است گفت: تعدادی از احزاب اصلاح طلب علاقه ندارند یک اصلاح طلب را انتخاب کنند و برخی دیگر از احزاب معتقدند تا جایی که رای و انتخابمان اثرگذار باشد، وارد میدان انتخابات خواهیم شد.

او درباره رایزنی این جریان با چهره هایی همچون علی لاریجانی افزود: ما در حال حاضر مصداقی درباره انتخابات ریاست جمهوری وارد عمل نشدیم و در واقع صحبتی را درباره آقای لاریجانی و سایر دوستان انجام ندادیم.

مرعشی احتمال داد که در آبان ماه جلسات هماهنگی بین احزاب و شخصیت های اصلاح طلب برگزار شود تا این جریان سیاسی بتواند به یک خط و مشی مشترک برسد.

او درباره میزان امیدواری اش به موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات 1400 نیز گفت: مساله ایران در مقطع فعلی مشکلات پیچیده در عرصه بین المللی و مشکلات سنگین در عرصه اقتصادی است؛ از این روی، اگر اصلاح طلبان مساله شان مردم باشد و بتوانند حرف هایی بزنند که مردم حس کنند اصلاح طلبان به دنبال حل مشکلات آنها هستند، مردم وارد صحنه می شوند و شانس پیروزی اصلاح طلبان بالا می رود.

اما اگر قرار باشد اصلاح طلبان به لاک خودشان بروند و مساله شان بودن یا نبودن در حکومت باشد، طبیعتا مردم را نمی توانند تحت تاثیر قرار دارند و ضعیف خواهند شد.