آرشیو یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱، شماره ۸۰۶۹
زیست بوم
۱۵

خبر در خبر

  • ایرنا- بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: 10 راس گورخر انتقال یافته به پارک ملی کویر گرمسار از کرمان، با شرایط جسمانی مساعد در طبیعت این پارک رهاسازی شدند.
  • تسنیم- رضا انجم شعاع، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: در حال حاضر تنها حدود 50 درصد از پست های سازمانی سازمان حفاظت محیط زیست دارای شاغل است و بشدت در زمینه حفاظت از محیط های طبیعی نیازمند تقویت نیروی انسانی هستیم.
  • میراث آریا- فرزاد شریفی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از اختصاص 150 میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران هنرمند استان خبر داد و گفت: با بهره مندی هنرمندان صنایع دستی استان از این تسهیلات، ضمن رونق و ترویج صنایع دستی استان، حمایت های لازم از این صنعتگران صنایع دستی به عمل می آید.
  • ایسنا- سید ابوالقاسم موسوی، مدیرکل دفتر مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی با اشاره به هزینه های مالی و آسیب های زیست محیطی پسماند در طبیعت گفت:هر جا که محیط زیست را با تفکر اقتصادی اداره کنیم و نفع جوامع و مردم را در نظر بگیریم، موفق می شویم. منظور از جنبه اقتصادی، پرداخت ریالی نیست بلکه منافع جمعی به لحاظ بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و بخشی هم مالی است که مردم وارد عمل شوند.
  • ایرنا - ابوالقاسم مقیمی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به وجود 155 خانه مسافر در این استان گفت: تعداد 34 خانه مسافر غیرمجاز نیز ثبت شده که البته تعداد واقعی خیلی بیشتر از این است و مجموعه شهرداری و اماکن نیروی انتظامی باید در شناسایی این مکان ها کمک کنند.
  • ایلنا- لیلا خسروی، رئیس پژوهشکده باستان شناسی در دیدار از تپه داودآباد قرچک بر گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم و حفاظت از این اثر ثبت ملی توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد.​​​​​​​
  •  میراث آریا- عبدالمجید شریف زاده، مسئول پرونده سوزن دوزی ترکمن، این هنر را بیان کننده فرهنگ، تمدن و اعتقاد اقوام ترکمن و جزو هنرهای زنده عنوان کرد و نقش ها را مهم ترین بخش این پرونده دانست و گفت: انواع دوخت های سنتی، رودوزی و سوزن دوزی در ایران به بیش از 200 رشته می رسد و جزو مهم ترین هنرهای ایران محسوب می شود و ظرفیت بالایی برای تحقیق و پژوهش در این حوزه وجود دارد.