آرشیو سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۷
حوادث
۱۶

حوادث کوتاه

بازداشت عاملان تیراندازی در جشن عروسی

8 نفر که در یک مراسم جشن عروسی با تیراندازی هایشان وحشت آفرینی کرده بودند دستگیر شدند.

سرهنگ محمدرضا قائمی نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان گرمه گفت: ساعت 1 و نیم بامداد دیروز در پی تیراندازی در یک مراسم عروسی که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان جمعی از شهروندان شده بود، بلافاصله موضوع از طریق ماموران کلانتری مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با تلاش بی وقفه خود در رابطه با این موضوع موفق شدند عوامل این تیراندازی را که 8 نفر بودند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کنند، افزود: در همین رابطه 10 دستگاه خودرو توقیف و یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز نیز کشف شد.

قتل خونین در درگیری خانوادگی

عامل درگیری مرگبار در یکی از روستاهای جیرفت که پس از قتل خانوادگی پا به فرار گذاشته بود دستگیر شد.

سرهنگ عزت الله عبدلی نسب، فرمانده انتظامی جیرفت گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر وقوع درگیری خانوادگی منجر به قتل در یکی از روستاهای شهرستان جیرفت، ماموران انتظامی بسرعت به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی با اشاره به متواری شدن قاتل قبل از حضور ماموران، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان و با هماهنگی قضایی، محل اختفای قاتل در یکی از روستاهای اطراف شناسایی و این متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت با اشاره به سرعت عمل ماموران در دستگیری این فرد ظرف مدت کمتر از 2 ساعت، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

حمله به رئیس شبکه بهداشت و درمان بشاگرد

پیرداد نجفی، رئیس شبکه بهداشت و درمان بشاگرد ساعت 22 یکشنبه مورد سوء قصد افراد ناشناس قرار گرفت.

این حادثه هنگام برگشت رئیس شبکه بهداشت و درمان بشاگرد از محل کارش رخ داد و افراد ناشناس با سلاح کلاشنیکف 12 گلوله به سمت وی شلیک کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشاگرد در این تیراندازی آسیبی ندید و کارکنان شبکه بهداشت و درمان بشاگرد روز گذشته برای اعتراض به این اقدام سرکار حاضر نشدند.

یکی از کارکنان فرمانداری بشاگرد گفت: دو نفر در این باره دستگیر شده اند و تحقیقات برای شناسایی عوامل حمله کننده دیگر و انگیزه این حمله آغاز شده است.

حکم جالب یک قاضی برای متهم آبادانی

رای جایگزین حبس یک متهم در آبادان، به خواندن کتاب سلام بر ابراهیم.

یک متهم در آبادان به خواندن کتاب سلام بر ابراهیم و 75 میلیون تومان پول نقد محکوم شد. در این راستا حمیدرضا قارایی، قاضی شعبه 104 دادگاه کیفری 2 شهرستان آبادان، مجازات دو سال حبس و 34 ضربه شلاق متهم را به مجازات جایگزین خواندن کتاب سلام بر ابراهیم و همچنین 750 میلیون ریال جریمه نقدی تبدیل کرد.

پایان فراربازی قاتل مسلح در جنوب کشور

مرد جوان که در نیکشهر دست به قتل پسر جوانی زده بود پس از یک سال زندگی مخفیانه در جنوب کشور دستگیر شد.

سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: با اعلام قتل جوانی 26 ساله با اسلحه کلت کمری در یکی از محلات شهرستان نیکشهر موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس مشخص شد عامل این قتل پس از ارتکاب جرم به مکان نامعلومی متواری شده که ماموران با انجام اقدامات تخصصی توانستند عامل این قتل را شناسایی و تحت کنترل نامحسوس قرار دهند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در نهایت پس از رد زنی های دقیق پلیسی مخفیگاه قاتل در یکی از شهرهای جنوبی کشور شناسایی و سپس متهم با شگردهای خاص پلیسی در یک عملیات ضربتی دستگیر و از مخفیگاه وی یک قبضه سلاح کلت کمری و یک تیغه خشاب کشف شد. این فرد انگیزه ارتکاب به قتل را اختلاف قبلی عنوان کرد.