آرشیو سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۱۳
اخبار کشور
۳

خبر

در مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران انجام شد: برگزاری اجتماع مطالبه گری لایحه عفاف و حجاب با حضور پر شور بانوان و خانواده های شهدا

همایش مردمی «مطالبه گری لایحه عفاف و حجاب» با حضور پر شور بانوان و خانواده معظم شهدا در تهران برگزار شد.

همایش مردمی «مطالبه گری لایحه عفاف و حجاب» از سران سه قوه، مسئولان و متولیان فرهنگی با حضور پر شور بانوان و خانواده معظم شهدا عصر دیروز در تهران برگزار شد.

در این همایش که در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) واقع در محله بهارستان تهران برگزار شد، شرکت کنندگان با پلاکارتهای با مضامین «من حجاب را دوست دارم»، «تذکر لسانی به وسیله مردم و متولیان مساوی است با جامعه سالم» ، «قانون حفظ حجاب، دستور دین اسلام، اجرا باید گردد»، «حفظ حیا و عفاف ضامن امنیت است»،«ما از نسل گوهر شادیم» و همچنین پلاکارتهایی حاوی بیانات رهبر معظم انقلاب درباره موضوع عفاف حجاب از مسئولان در این رابطه مطالبه گری کردند.

پیکر آیت الله مجلسی بر دستان مردم اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد

اصفهان- خبرنگارکیهان: پیکر آیت الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی اصفهانی، مرجع عالی قدر، از مدرسه علمیه صدر بازار به سمت مقبره علامه مجلسی تشییع و در این مکان به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع و خاک سپاری پیکر عالم ربانی آیت الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی اصفهانی با حضور اقشار مختلف مردم از جمله بازاریان، روحانیون و شماری از مدیران شهر و استان اصفهان برگزار شد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد بر پیکر شیخ محمدتقی مجلسی اصفهان نماز اقامه کرد. علاوه بر قرائت پیام های تسلیت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران اسلامی، پیام های تسلیت آیت الله مظاهری، آیت الله طباطبایی و آیت الله مهدوی نیز در این مراسم قرائت شد.

آیت الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی اصفهانی از شاگردان آیات عظام حاج سید محمدحسین بروجردی، حاج سید محمدتقی خوانساری، حاج سید محمود شاهرودی، حاج میرزا عبدالهادی شیرازی، حاج سیدمحسن حکیم، حاج سیدابوالقاسم خویی و حاج میرزا هاشم آملی در حوزه های علمیه قم و نجف بود و سال 1342 با کسب اجازه اجتهاد از مراجع عالی قدر شیعه و اساتید عظام به ایران مراجعت کرد و سال ها استاد حوزه های علمیه خرم آباد (بنا به درخواست آیت الله کمالوند) و قم بود و پس از آن بنا بر اصرار جمعی از فضلا و با عنایت به نیاز مبرم به حضورش در حوزه علمیه اصفهان به جمع اهل فقاهت و اجتهاد این شهر پیوست.

آیت الله مجلسی در مدرسه علمیه صدر و مجمع جویندگان فقه جعفری به تدریس خارج فقه و اصول مشغول بود شنبه، ششم خردادماه در 94 سالگی به دیدار حق شتافت.

سردار حاجی زاده: موشک هایپرسونیک به زودی رونمایی می شود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موشک بالستیک هایپرسونیک ایران به زودی رونمایی می شود.

سردار امیرعلی حاجی زاده در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: آزمایش های موشک بالستیک هایپرسونیک ایران انجام شده و به زودی رونمایی می شود.

به گزارش مهر، فرمانده نیروی هوافضای سپاه نخستین بار، آبان سال گذشته در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار طهرانی مقدم از ساخت یک موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داده بود.

سردار حاجی زاده بیان داشت: این موشک سرعت بالایی (حدود 12 تا 13 ماخ) دارد و در جو و خارج از جو می تواند مانور دهد.

وی با اشاره به اینکه این موشک جدید از همه سامانه های سپر موشکی عبور می کند، گفت: این موشک سامانه های ضدموشکی دشمن را هدف قرار می دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.