آرشیو سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۷
اجتماعی
۱۲
خبر

امتیاز ویژه استخدامی برای پرستاران دوران کرونا

معاون پرستاری وزارت بهداشت جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت را برای جذب پرستاران تشریح کرد.

دکتر عباس عبادی درباره آخرین اخبار از آزمون استخدامی وزارت بهداشت در زمینه جذب نیروهای پرستاری، به ایسنا گفت: سهمیه بندی هر استان و هر بیمارستان برای استخدام به تفکیک به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شده است و در حال آماده سازی دفترچه برای استخدام هستیم. وی افزود: طبق قرار نهایتا تا پایان خردادماه دفترچه آزمون منتشر می شود و در نهایت ان شاالله آزمون نیز در تیرماه برگزار خواهد شد. او تاکید کرد: بعد از برگزاری آزمون بر اساس نمراتی که هر پرستار کسب کرده است و با امتیازاتی که پرستاران شاغل در زمان کرونا به دست آورده بودند، محاسبات انجام می گیرد و سپس فرایند گزینش انجام می شود. سقف امتیازات در کمیته منابع انسانی بر اساس میزان فعالیت پرستار در زمان کرونا و بخشی که در آن فعال بوده است، پیش بینی خواهد شد. در دوره قبلی سقف امتیازات عدد 20 بود.

عبادی ادامه داد: یک سری افراد نفرات اصلی و برخی دیگر نفرات ذخیره هستند که زمانی که نفرات اصلی منصرف شوند یا فرایند گزینش آنها بخوبی انجام نشود از نفرات ذخیره استفاده می شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: 25 هزار نفر مجوز استخدامی پیگیری شده است که از این تعداد 50 درصد سهم گروه پرستاری است و 8880 نفر پرستار مستقیم در بخش درمان، 3500 نفر در اورژانس های پیش بیمارستانی و 270 نفر همکار بهیار در این دوره بعد از سال ها استخدام خواهند شد.