آرشیو سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۱۳
اخبار کشور
۱۱

خبر

بهادری جهرمی: دولت لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کرد

سخنگوی دولت از تصویب لایحه برنامه 5 ساله هفتم توسعه در جلسه فوق العاده دیروز دولت خبر داد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توئیتر خود نوشت: پس از برگزاری 45 جلسه کمیسیون تخصصی و 7 جلسه هیئت وزیران، لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه در جلسه فوق العاده دولت به تصویب رسید.

وی در ادامه آورده است: برای اولین بار علاوه بر اخذ نظرات جوامع اندیشگاهی پیش از تصویب نهایی، متن پیش نویس منتشر و از نظرات ارائه شده بهره برداری شد.

رای پرونده عامل زیرگرفتن یک روحانی در خیابان مرزداران تهران صادر شد

رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده عامل زیر گرفتن یک روحانی در خیابان مرزداران، خبر داد.

علی القاصی در جلسه دیروز شورای عالی قضایی گفت: پس از رسیدگی به پرونده فردی که با خودروی خود به یک روحانی متعرض شده بود و بعد از اقاریر متهم به رفتار ارتکابی، کیفرخواست این پرونده صادر شد.

القاصی افزود: وقت رسیدگی این پرونده در زمان کوتاهی تعیین شد؛ شاکی پرونده در تاریخ 23 اردیبهشت و در جلسه دادگاه اعلام گذشت کرد و به همین خاطر قرار موقوفی تعقیب از سوی دادگاه صادر شد.

وی ادامه داد: از حیث جنبه عمومی جرم، این فرد مجرم به 8 ماه حبس تعزیری و 40 ضربه شلاق تعزیری و دو سال محرومیت از رانندگی و تصدی هرگونه وسایل نقلیه محکوم شد.

دستگیری یک تیم تروریستی مرتبط با جریانات صهیونیستی در استان آذربایجان غربی

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از دستگیری اعضای تیم تروریستی مرتبط با جریانات صهیونیستی در استان آذربایجان غربی، خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در جلسه دیروز شورای عالی قضایی با اشاره به دستگیری یک تیم تروریستی توسط مجموعه اداره اطلاعات استان آذربایجان غربی و با هماهنگی دستگاه قضا افزود: در جریان این اقدام، 14 عنصر مرتبط با جریانات صهیونیستی که در صدد شناسایی افراد و ترور آنها بودند، دستگیر شدند.

آبفا شیراز موفق به کسب رتبه برتر در زمینه استقرار سیستم اطلاعات مکانی شد

شیراز- خبرنگار کیهان: در هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی و مدیریت هوشمند صنعت آب و برق، شرکت آب و فاضلاب شیراز موفق به کسب رتبه برتر در زمینه استقرار سیستم اطلاعات مکانی در بین شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور شد.

در این اجلاس، براساس ارزیابی های انجام شده در سال گذشته درخصوص استقرار سیستم اطلاعات مکانی ، لوح تقدیر و تندیس کسب رتبه برتر از طرف مریم کارگر نجفی، معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو به بهمن بهروزی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اهدا شد.

علاوه بر لوح تقدیر شرکت برتر، از آبفا شیراز با اهدا لوح دیگری از جانب مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو برای حضور پررنگ در این کنفرانس ملی

جانباز مدافع حرم افغانستانی به یاران شهیدش پیوست

جانباز 70 درصد مدافع حرم از لشکر فاطمیون «سیدنادر حسینی» در مشهد دارفانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با حضور در منزل این جانباز گرانقدر، شهادت این اسوه صبر و مقاومت را به خانواده وی تبریک و تسلیت گفت.

حجت الاسلام سید مهدی حسن زاده نامقی در حاشیه این دیدار گفت: این جانباز سرافراز 70 درصد مدافع حرم افغانستانی که طی سال های گذشته در سوریه مجروح و دچار ضایعه نخاعی شده بود پیش از ظهر امروز دوشنبه در اثر نارسایی تنفسی در بیمارستان امام حسین(ع) مشهد دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

وی افزود: پیکر پاک این جانباز سرافراز از لشکر فاطمیون صبح سه شنبه از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع و سپس خاکسپاری خواهد شد.

شهید سیدنادر حسینی، متولد فروردین 1356بود.

وحیدی: آرامش در مرز برقرار است؛ وضعیت آب هیرمند باید برای ایران روشن شود

وزیر کشور گفت: اگر آب در سدها موجود باشد، طرف طالبانی باید سهم ایران را بدهد و اگر نباشد این مسئله باید برای ما روشن شود؛ چراکه متخصصین ما معتقدند در این سدها آب موجود است.

احمد وحیدی وزیر کشور درباره تنش های اخیر مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی ها در این زمینه، گفت: یک تیراندازی مرزی در مرز از طرف مرزداران افغانستانی صورت گرفت و طبیعتا پاسخ آنها هم به شکل مقتضی داده شد.

وی با بیان اینکه این درگیری مختصر بود که برطرف شد، بیان کرد: مذاکرات با طرف طالبانی صورت گرفته است و در حال حاضر مشکلی نداریم. نقطه مرزی برای تردد باز است و در آرامش قرار دارد.

وزیر کشور با اشاره به آخرین اقدامات در زمینه حقابه هیرمند، بیان کرد: پیش تر مسئولان مختلفی در زمینه حقابه هیرمند صحبت کرده اند. از این رو منتظر آن تیم مشترکی هستیم که به اتفاق طالبان و نیروهای ایرانی و متخصص تشکیل شود تا وضعیت آب را در سدهای منطقه بررسی کنند و مشخص شود وضعیت فعلی با توجه به حقابه ایران چگونه است. وحیدی تصریح کرد: اگر آب در سدها موجود باشد، طرف طالبانی باید سهم ایران را بدهد و اگر نباشد این مسئله باید برای ما روشن شود؛ چراکه متخصصین ما معتقدند در این سدها آب موجود است اما طرف طالبانی می گوید که آب نیست. با این حال تشکیل کمیته مشترک از سمت ایران پیش بینی شده و این کمیته باید پس از شکل گیری، از محل مذکور بازدید کنند و به هر حال طالبان باید این موضوع را سامان دهد. تجلیل شد.

زائران پیاده حرم امام رضا (ع) در جاده های منتهی به مشهد مقدس

مسیر پیاده روی کاروان هایی که از جنوب و غرب کشور به سمت مشهد حرکت می کنند، از نیشابور شروع می شود و کاروان ها همراه خود تمام امکانات رفاهی موجود را دارند اما علی رغم این موضوع، تمام پیش بینی های لازم انجام گرفته است. همچنین،کاروان هایی از شهرهایی نظیر قم، کرج، تهران، شاهرود، آمل، بابلسر، نیشابور، سبزوار و فریمان برای ایام دهه کرامت به مشهد مشرف خواهند شد. تا امروز تخمین زده شده که حدود 10 هزار زائر پیاده در دهه کرامت به مشهدالرضا مشرف شوند.