آرشیو دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲، شماره ۵۵۲۲
هنر و ادبیات
۷
گزارش

گزارش روز چهارم جشنواره تئاتر عروسکی «تهران- مبارک»

از «شازده کوچولو» تا «بارگاه سلیم خان»

در چهارمین روز از برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک 11 اثر نمایشی روی صحنه رفت. به گزارش ایسنا «گربه نره و روباه مکار» بعد از آخرین اجرای خود، سالن اصلی تئاتر شهر را ترک کرد.

در چهارمین روز از برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک (یکشنبه 11 تیر) 6 نمایش در بخش صحنه ای و 5 اثر در بخش فضای باز اجرا شد.

نمایش های صحنه ای

«درباره رقص» نوشته یاسین فرخی با کارگردانی پریناز خسروی از تهران با مدت زمان 40 دقیقه در ساعت های 17 و 19 در سالن قشقایی اجرا می شود. «میرزا محمد» به نویسندگی عقیل جماعتی با کارگردانی قاسم تنگسیرنژاد از بوشهر با مدت زمان 60 دقیقه در ساعت های 18 و 20 در سالن سایه روی صحنه رفت. همچنین «مهرنگ» به نویسندگی و کارگردانی راضیه حسین پور از سراوان به مدت 20 دقیقه در ساعت های 17 و 19 در کارگاه نمایش اجرا شد. نمایش «گربه نره و روباه مکار» به نویسندگی و کارگردانی اوشان محمودی از تهران برای 75 دقیقه در ساعت 30: 19 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد که این اجرا آخرین اجرای این نمایش بود و این اثر نمایشی که اجرای عمومی آن از یک ماه پیش در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شده بود، دیشب این تالار را ترک کرد. نمایش «سومین روز تابستان» به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی از همدان به مدت 47 دقیقه دیگر نمایشی بود که در قالب اجراهای جشنواره عروسکی تهران در ساعت های 17 و 19 در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه رفت. «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری با کارگردانی مرضیه درخشان نیا از همدان هم در مدت زمان 35 دقیقه در ساعت های 17 و 19 در تالار هنر اجرا شد.

نمایش های فضای باز

در بخش نمایش های فضای باز نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک هم پنج نمایش «بارگاه سلیم خان» به نویسندگی و کارگردانی زهرا امینی علویجه از تهران در ساعت 30: 18، نمایش «ماجرای گله من» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین انصافی از تهران در ساعت 19، «شکارچی» به نویسندگی و کارگردانی لیلا بیگوند از تهران در ساعت 19:30، نمایش «نوازندگان غول پیکر بختیاری» به نویسندگی و کارگردانی محسن اکرمی ابرقویی از یزد در ساعت 20 و نمایش «زاده قوس فلک است اصفهان...» به نویسندگی و کارگردانی عاطفه نقوی از اصفهان در ساعت 20:30 در محوطه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان بود. نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک به دبیری هادی حجازی فر، از 8 تا 17 تیر در حال برگزاری است.